onsdag, juli 29, 2009

God, god ost är inköpt. Mmmmm...

Ja ha, första dagen på jobbet gick bara bra. Vi har få barn så det är riktigt mysigt. Lite trist bara att jag jobbar själv, men det får gå! ;-)

Vi får annars mat sänd till oss varje dag men är det lite barn lagar vi själva. Idag tillagade jag kulinariska mamma scans köttbullar och makaroner, till det ketchup! Men det var populärt! ;-)

Efter jobbet körde jag in en sväng till stan, gäller att passa på när man är barnfri och inte behöver hämta på dagis/fritids. Jag var in en sväng till mamma och pappa i affären. Det är smidigt för nu på sommaren är det ofta lediga parkeringar för mig inne på deras bakgård.

Mamma hade såååå god ost från Nya Skafferiet på Rådhusgatan. Ja, den var så god, så det fick bli en sväng dit för inköp av ost även till mig och Magnus. Gott med lite vin till, kanske ikväll.

Osten hette Fransk bondost, eller den hade ett annat franskt "fint"namn men tjejen som jobbade där sa att säger jag fransk bondost vet de vad jag menar. ;-) Vi har en till god god ost som väntar i kylen, Langres. Magnus köpte den i Enköping på en delikatess-affär där. Vi har inte hittat den här i vår stad. Vi fick en sådan ost av en av mina bästa kompiar, Malin med familj (bor i Linköping) den sommaren jag mådde så dåligt av cellgifterna. Magnus och jag fick då en hel korg full med godsaker, ex vin, ostar, kex, marmelader, två pocketböcker och en talbok mm. Det är nog den finaste mest genomtänkta present jag någonsin har fått! :-)

Barnen har det bara bra i stugan med farmor och farfar. Idag har de varit i Åhus och ätit glass på "Glassbåten", glass från Otto och glassfabriken, himla god glass! De hade badat på den härliga stranden och det var varmt och skönt. Ovanligt på ostkusten... Det finns vackra stränder, men det är ack så kallt i vattnet!
Annat är det på västkusten (Malmö, Skanör, Falsterbo). :-)

Ha det bäst! Tack och hej, gunghäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar