fredag, juli 24, 2009

Christina (Kristina) avslutar fruntimmersveckan.

Kom på i morse att det är ju IDAG jag och Tuva har namnsdag! Jag hade bara slängt in namnsdagspresenten i en garderob i källeren igår när vi kom hem från stan.

Jag gick snabbt ner i källaren och slog in Tuvas present. Jag hade köpt en Snövit-peruk till henne. Hon blev glad och kommer säkert att leka med den framöver, men nu i denna värmen lockade inte utklädningslek. ;-) Freja har en Snövit klänning som Tuva gillar att klä ut sig i.

Jag har inte blivit firad på namnsdagen men det är jag van vid! Vi firar inte speciellt mycket i min familj överhuvudtaget. ;-) Jag glömde gratta mamma sist hon fyllde år tex! ;-) Jag och brorsan ger inte varandras barn varken födelsedagspresenter eller julklappar. Även om vi ju firar jul ihop vartannat år. Så SKÖNT att slippa den stressen i juletider framförallt!

Grattis alla Christinor på namnsdagen! ;-) GRATTIS min mamma tex! ;-)

2 kommentarer:

  1. Men fira du inte din mamma ens? Fira hon dig?
    Tycker det e kul med kalas, annars skulle aldrig mamma träffa M´s släkt osv:-(
    Samt är ju bara kalas 1 ggr( året.

    Trevlig kväll i blåsten.
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Jo men visst firar vi väl endel. Men kanske inte alltid med presenter. Inte lätt ge en mamma som har en presentaffär presenter liksom! ;-) Men barnens födelsedagar firar vi ALLTID med pompa och ståt!! :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera