fredag, juli 03, 2009

Jag ser ljuset i slutet av tunneln! - Semester!

Nu har jag jobbat sista arbetsdagen innan sem. Underbart! Ser "ljuset i tunneln" jag alltid går igenom på vägen från jobbet. Kunde bara inte låta bli och ta denna bild! :-)

Första "riktiga injobbade" sem för mig på många år faktiskt. Förra året hade jag ju sem, visst, men det var ju så att säga bara "ledigt" från min arbetsprövning. Året innan gick jag ju på cellgifter mm...

Magnus jobbar en vecka till. Tyvärr blir barnen och jag helt ensamma hemma från lör kväll till tor kväll. Magnus måste åka till Egypten i jobb... Tycker faktiskt synd om honom! Han gillar nämligen inte värme. Visst, dit kan han väl åka i shorts, men väl där "på jobbet" är det ju kostym som gäller. Stackars arme krake! (Jag minns ju hur han led när vi var på sem i Grekland! Och då var det shorts, sol och bad som gällde.)

Skulle i kväll druckit min väl kylda flaska Donelli Lambrucso Dellémilia som vi alla fick av ett barn/familj som skulle sluta på den förskola jag jobbar på. Men fick allergireaktion i ögonen här i ikväll. Första för året faktiskt! Det är gräset som blommar som bara den. Betedde mig som en herionist på jakt, letade igenom hela medicinskåpet och hittade ett paket pipett-engångs ögondroppar som gick ut 2004! Jag bara utbrast, "jaaaa, jag hittade!". De funkade faktiskt perfekt trots att de hade några år på nacken! Kanske med dem som med vin som lagras, bli bara bättre med åren!? ;-)

Imorgon kväll ska barnen och jag skjutsa in Magnus till tåget och vinka av honom. Mysigt att kunna göra det ibland, barnen har ju inga speciella tider nu på sem. Köper nog en glass i stan.

För intresserade kan tilläggas att på myrfronten är det lugnt! :-)

Ha en trevlig fre kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar