fredag, juli 31, 2009

Blä, jag har pratat med Ulrik...

Jag vakande med magont kl tio över fem i morse och fick kallsvettande lägga mig på det kalla kakelgolvet i badrummet. Jag skulle gå upp tjugo min senare eftersom jag skulle börja jobba halv sju. Kände mig snabbt bättre tyckte jag. Gick ner i duschen men fick än en gång lägga mig på golvet och banne mig men jag fick kräkas...

Det blev sängen igen och sedan kräktes jag ca fem ggr till under förmiddagen och hade en jäkla diarré... Därefter har jag "bara" mått ganska tjyvens med illamåande och matthet. Men det var en hyfsat "lindrig" variant av magsjuka. ;-) Kl fem i eftremiddags vågade jag mig på att äta en rostad macka och dricka lite Pro Viva.

Det trista i hela denna kråksång är att vi har beslutat att barnen blir kvar hos farmor och farfar i alla fall till i morgon. Onödigt om de blir smittade... Vi åker nämligen till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld och Det lilla landet på tis och ska bo i stuga och det vore ju bara höjden av otur om de blir sjuka då. :-(

Barnen är helt införstådda med detta beslut, farmor och farfar berättade att jag var magsjuk. Freja minns ju hur dålig man kan bli vid magsjuka... Freja är dessutom bjuden på kalas på Leklandet imorgon och nu kan jag med gott samvete låta henne gå på det för hon har inte varit i kontakt med mig alls. Farfar skjutsar henne dit.

Men OJ OJ vad jag saknar barnen nu!!! Det gör faktiskt nästan "ont" i mig, speciellt nu när jag liksom börjar må bättre. Freja, du lilla-stora tjej som för det mesta är så förståndig och klok och har blivit så "stor". :-) Farmor berättade att Freja så förståndigt hade förklara för Tuva när Tuva någon kväll i veckan sa att hon längtade efter mamma, att det gjorde hon också men hon VILLE ändå stanna kvar för det är ju samtidigt så ROLIGT hos farmor och farfar! :-) Jag saknar Lill-Tuva-luvans "småbarnslukt" (som Freja inte riktigt har längre), jag saknar att snusa i hennes nacke och pussa henne på kinden när hon sover. Jag saknar Frejas min när hon ber mig titta på någon "krumbukt-konst" hon ska göra i poolen.

Magnus målar källarfönstern och jag siter här i soffan och skriver och ser samtidigt på humorprogrammet Hipp Hipp som gick för några sedan på TV. Jag köpte faktiskt två dvd med hela säsong ett och två igår när jag handlade på Maxi. Det är fantastiskt roligt! Minns ni Steffani Persson från Staffanstorp som handlar på Triangeln i Malmö, eller invandrana som ska lära sig svenska traditioner och svenska "sätt att vara på", ex "jag är pappaledig", "tack för senast" och att svenskar är blyga och inte vill göra bort sig. Sedan dansar de ändå små grodorna runt midsommarstången! För att inte tala om avsnittet svenska för amerikaner som är svenskättlinar! Minns ni [blur-yoor], blöjor, [ein neiveh blaw-bair], en näve blåbär. :-)

Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar