måndag, juli 06, 2009

- Tuva du har sovit med klädena på!

Asgarv! Oj vad de skrattade tjejerna! Jag la ju Tuva med klänning och allt igår kväll när vi kom hem. Drog bara på en blöja när hon sov. Vi sov länge idag, första dagen på "riktiga" sem. Freja vaknade 7.50, jag och Tuva fick sova till 9.20! Härligt, men man får ju igen det ikväll, då lär jag ha dem uppe! ;-)

Det gör dock inte så mycket att jag har dem uppe ikväll. Jag har lovat Freja att få vara uppe och se Lotta på Liseberg på fyran. Har t o m köpt en "Lotta på Liseberg-bingolott", hur den nu funkar! Men det löser sig.

Freja har kommit in lite i schlager-träsket pga att hon sjunger så mycket "Sing-star", svenska schlagerhits på Playstation. ;-) Hon kan min gamla favorit från när jag var ca 12 år, Fyra bugg och en Coca Cola, hon får riktigt bra poäng när hon sjunger den. Ja, Tuva kan den också! Den är ju hemskt trallvänlig. Min musiksmak har dock förändrats endel sedan dess. ;-) Men jag sjöng till Herrey´s Diggilo Diggiley här om kvällen på Sing Star och fick faktiskt superbra poäng.

Freja har haft en lite "ny" kompis här hemma idag. De har lekt mamma pappa barn, och hade Tuva med som barn, och NATURLIGTVIS har de badat! Vi åt chili con carne som lunch-middag. Mmmmm, gott!

Nu för en stund sedan åkte de till kompisen en stund. Jag ska hämta där lite senare.
Ska ut och cykla en stund med Tuva nu, har lovat...

Må gott!

2 kommentarer:

  1. Aha, nu trillade polletten ned... Har kikat in här flera gånger utan att fatta hur man lämnar en kommentar - men nu så! Va duktig du är som skriver varje dag, och lägger in bilder. Verkar jättekul! Vet dock inte vad jag skulle skriva om... "Jobbade. Gick hem. Åt. Gick och la mig." Till å med "En kos dagbok" är ju mer intressant... Roligt att kunna följa dig/er, ska lägga till som favorit!

    Kram!
    /Åsa F

    SvaraRadera
  2. Ja jag instämmer nog att en kort frisyr klär dig bättre :)Om inte annat så är det ju väldigt praktiskt :D

    SvaraRadera