onsdag, juli 29, 2009

Varför bloggar jag egentligen?

  • Jag älskar att uttrycka mig i ord.
  • Jag har släkten utspridd i hela landet, från Luleå i norr till Osby i söder.
  • Det KAN vara kul att läsa för barnen när de är vuxna. (Ska försöka ta reda på om det går att "spara" bloggen på något sätt. Men det borde ju gå.)
  • OM, jag skriver OM, jag av någon anledning inte skulle få vara med ända tills barnen blir vuxna skulle det kännas så BRA om de hade detta att läsa, för att lära känna mig, men även sig själva. (Detta OM, kan vara cancer, men det kan lika gärna vara att jag blir påkörd när jag går över gatan.)

Jag följer en väldigt bra blogg, vimmelmamman.se, som skrivs av Lotta Gray. Hon fick tarmcancer för ett år sedan, då hennes son var 2,5 år. Hon skriver fantastiskt bra!

I hennes blogg, dags dato, finns ett mycket fint tänkvärt brev som hon fått av en bloggläsare. Bloggläsaren XXX peppar Lotta i sitt brev, hon skriver att det är så BRA att Lotta bloggar, just av sådana anledningar som jag nämt ovan. Lägger in länken här (för här över med musen): http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman//2009/july/tack-xxx.html

Slutligen, det kaaan eventuellt också vara någon form av 35-årskris! ;-)

Ytlighet och djup... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar