tisdag, juli 28, 2009

Blixtvik = Slövik...

Har sutit 30 min i telefonkö hos Blixtviks (vår Internetleverantör) idag... Bara nio samtal före, och det tog sådan tid! :-( Undrar hur många som jobbade på sen supporten. ;-)

Sedan vi kom hem från Kolmården har nätet strulat som 17! Det går upp och ner hela tiden. Vi har hört av andra att de har haft stora problem här i södra Sverige. (Magnus hörde bla någon nere på bensinmacken beklaga sig.)

Men imorse fick jag NOG! Då kom det bara inte och gick, utan nätet var helt dött i två timmar! Min dator skickar felmeddelande på felmeddelande...

Under telefonkötiden säger en telefonsvararkille gång på gång "vi har problem med Internetanslutningarna i södra Sverige, våra tekniker jobbar med problemet, felmeddelande behöver ej lämnas".

Jag fick i alla fall veta att ett akut problem hade skett i natt, en kabel var söndergrävd. Sedan fick jag veta att teknikerna jobbar på en lösning på det andra problemet. Jag frågade om de hyste några förhoppningar om att lösa problemet och det svarade han jakande på. Ja ja, det återstår att se. Annars byter vi Internetleverantör.

Nu väntar städning av källaplanet.

2 kommentarer:

  1. Tacka vet jag Telia :) Funkar nästan alltid och mycket bra support och service. Jag har också hört från flera att de inte är nöjda med BLixtvik och jag vet folk som har bytt bolag. Hoppas ni hinner sitta ner och njuta av barnfriheten. BLir det alltför tyst så har Jonathan, Hanna och jag diverse konfrontationer idag så det är bara att lyssna hitåt ;)

    SvaraRadera
  2. Det är en standrad kommentar tyvärr att dem grävt av en kabel:-( Fy vad dem e tråkiga!! Jag hade bytt om jag var ni;-)

    Nu är vi hemma från shopping runda i staun:-O
    Massa folk!!

    Trevlig kväll.
    Kram

    SvaraRadera