måndag, november 30, 2009

Freja Tuva halsband



En för tidig julklapp till mig själv.

Grannen Linda har skaffat sig ett nytt intresse. Hon har börjat göra smycken. Jag har fått ett ängel-hängsmycke och ängel-örhängen. Som tack för att jag ge dem våra gamla barnkkläder. Men jag tycker ju det är kul att de kommer till användning! :-) Kolla hennes blogg: http://krogh.blogg.se/index.html

Nu har hon köpt en "stans" så hon kan stansa ord och bokstäver. Jag har beställt ett långt hängsmycke med barnens namn på. Jag har ett kort hänsmycket med barnens namn som jag gärna bär varje dag, jag känner mig så naken utan. Ibland kanske det inte alltid passar till alla kläder. ;-) Nu har jag ett långt också - toppen! Fast detta insisterade jag på att få betala henne för.

Jag ska på julbod med jobbet på onsdag kväll. Då ska jag ha en svart klänning, halsbandet kommer att passa sååå bra till den! :-) Mitt "vanliga" korta hade sett konstigt ut till den klänningen.

Jag och Tuva var inne hos Linda för att hämta halsbandet i förmiddags innan jag började jobba. Tuva och hennes treårige son Jonathan lekte en stund. De lekte tåg. Tuva tyckte Jonathans säng var häftig, han hade en rutschkana ner från sängen! :-)

Må väl!

3 kommentarer:

  1. Gokväll!
    Wow vilket fint halsband.
    Vill också ha nåt liknande.
    Barnen är ju det bästa man har, vill ju bära de nära hjärtat!

    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Jätte fint halsband, enkelt. Tack snälla för söt pepparkaks klänning;-)

    Trevlig dag.
    Kram JO

    SvaraRadera
  3. Taaack, kul ni gillade det!
    Jo visst är det fint!? :-) Och visst vill man bära dem nära hjärtat...

    Ha det bra!
    Kram Chri

    SvaraRadera