torsdag, november 12, 2009

Smart lösning av Freja.

Nu ikväll efter att Freja och Tuva hade badat ville Freja att jag skulle göra en "pappers-loppa" till henne. När hon var yngre fick man alltid hjälpa henne att skriva de sk "uppdragen". Nu knåpade hon själv ihop alla! Sötingen skrev bla "låts-omenh-est" (låt som en häst), "låts-om-en-katt" (låt som en katt). Hennes avstavningsregler kan ju diskuteras, men det är ju så lite plats att skriva på i en liten loppa! ;-)

Sedan när jag skulle säga en siffra sa jag 15, men hon räknade för mycket, ända till 20 När jag påtalade det löste hon det som så att hon räknade baklänges tillbaka till 15! det tycker jag var en smart lösning av Freja! :-)

Idag har annars varit en trött, trött dag. Jag har varit så obeskrivligt trött hela dagen! Huvudvärken fick jag i eftermiddags... Har frusit och varit allmänt i olag. Skojade på jobbet och sa att det känns som att JAG tog sprutan igår, inte Tuva! Sköterskan kanske stack fel. ;-) Skämt och sido, jag känner min kropp väldigt väl, jag är helt enkelt TRÖTT, har sovit dåligt i nu i veckan. Men jag har även lite ont i halsen, vi får se åt vilket håll det går.

Nu i eftermiddag har Freja haft kompisen Karolina här. Karolina fick äta min baconsås med spagetti och oj vad hon gillade den! :-) När hennes mamma Helene kom var hon ju nyfiken på vad det var. Men den baconsåsen är busenkel att göra! Man klipper bara bacon i bitar, steker upp dem och häller i en burk creme fraiche och lite ketchup och ev lite peppar. Vi har ofta spagetti till. Mmmm, gott!

På lördag åker vi till stugan. Mia ska bjuda på riktigt skånsk gåsmiddag. Vi ska sova över till söndag. Det ska bli mysigt, barnen ser fram emot detta. :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar