söndag, november 01, 2009

Riktigt "Halloweenigt" i vattenkokaren!

Blä! Nyss när jag hade kokat vatten i vattenkokaren såg jag att en tvestjärt hade krupit in i nivåröret... Det hände en gång i somras också men den försvann lätt. (Tvestjärtar gillar ju att krypa in i trånga mörka utrymmen.)

Magnus hade sett en tvesjärt på villovägar i källaren igår men han hann inte fånga den. Det var väl den jag hittade nu...

Det var inte lätt att få ut den ur nivåröret inte! Jag tänkte att skit samma jag dricker mitt te, men BLÄÄÄ vad äckligt mitt te smakade!! Jag fick liksom lirka och hälla ut den med snabba "knyck" liksom. ;-) Jag ägnade 10 min åt att få ut den jäkla tvestjärt! Sedan kunde jag avnjuta mitt te.

Trodde inte att vattnet skulle ta smak av kokt tvestjärt men det gjorde det visst!

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jag har inte förlorat ett barn, eller rättare sagt det e min systerdotter som gått bort. :(
    Men gör ju inte saken bättre. Tufft!

    Haha Te med tvestjärt ny smak ;)

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken härlig bild på dig och Magnus du har i "rubriken" idag! Kul att barnen gillade bibblan i sta'n, ni får komma oftare! Gillar dom Lasse-Maja kanske dom gillar Nelly Rapp också, samma förf... :-)

    Kram / Åsa F

    SvaraRadera
  3. kul bild... lekfull.

    kram jo

    SvaraRadera