fredag, november 13, 2009

Skolkatalogen!



Jag minns hur det var när den kom, man slet upp den ur kuvertet och tittade! På "min tid" kom det ju en bunt kataloger till klassen, numera kommer den hem i brevlådan.

Jag minns en gång i nian tror jag. Jag hade varit hemma och varit sjuk den dagen och skolakatalogen hade kommit. Jag var så att säga frisk, och skulle till skolan dagen efter. Min bästa kompis Stina hade tagit hem min skolkatalog till sig. Jag bad mamma och pappa skjutsa mig till Stina (en bra bit, i alla fall 3 km) för att hämta den. Jag var ju såååå nyfiken, som man ju alltid var på skolkatalogen! Men de vägrade ("tråkisar"!), de sa torrt att jag skulle vänta till dagen efter i skolan. Åååååå, vad ARG jag blev! Jag blev så arg så kl sju en blåsig mörk kväll i oktober-november cyklade jag och hämtade den hos Stina! Jag cyklade på ren ilska kan jag säga. ;-)

På den andra bilden har tjejerna fredagsmys. De ser Sunes Jul och äter Pop Corn i våra nya Pop Corn bägare i plast, sååå coola, ser ut som sådana man får på bio! Köpte dem för tio kr styck på Coop här om dagen.

Imorgon ska vi mumsa på god GÅS! :-) Barnen på mitt jobb sa "kan man äta det?" och jag svarde "ja visst kan man äta gåsar, nej, GÄSS menar jag så klart". ;-)

Ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Haha kolla in mina barn så ser du nog den mest deppiga gruppen i hela katalogen. Hur kan man få en hel grupp barn till att se så buttra ut??? Den bilden vi fick hem var mycket bättre.

    SvaraRadera
  2. Oj oj denna skolkatalog, snart utsliten här:-(
    Som Ellen OCH Emmie kikar i den, Ellen visat nån kille i 2 an...osv. Hi hi lite kul.

    Sen roligt att sturkö osv är med åzzå:-)

    Ha en skön söndag.
    Kram jenny

    SvaraRadera