onsdag, november 18, 2009

"Slagsmål"


Tuva, den Tuvan...

Vi har två barn som är sååå olika, både till sätt och utseende. Freja har alltid varit himla hoppig och rörlig, men ändå liksom "lugn". Hon har inte varit inblandad i speciellt mycket bråk på dagis mm.

Men alltså Tuva... Det är som en fröken sa idag (med glimten i ögat) "ja hon har då en räv bakom varje öra". ;-)

Här om dagen klippte hon ju i en ny klänning. Igår hade en fröken stoppat henne precis i rättan tid innan hon klippte sönder sin tröja. Jag sa då att de får ju inte lämna henne ensam med en sax nu en tid i alla fall. Idag hade en fröken hittat henne sittandes under bordet med en sax, dock klippte hon då bara i papper. Men det var nog bara en tidsfråga innen hon hade satt saxen i något annat...

När jag hämtade henne idag dök en kompis genast upp och upplyste mig om att Tuva hade blod vid ögat. Fröken förklarade att Tuva hade varit inblandad i ett litet bråk med en killkompis om en cykel... Hon hade blivit riven precis under ögat. Hon ser ut som en riktig slagkämpe, lilltjejen. ;-)

Puh, det händer MYCKET kring Tuvan! ;-)

Detta med saxar FATTAR jag inte. Hon klipper ju en del här hemma, Freja har ju massor av pysselsaker framme i sitt rum. Jag fattar inte att hon är så busig med just saxar, och på DAGIS liksom. Man undrar ju om det bottnar i något annat på dagis... Men men, jag ska nog inte spekulera för mycket i dagsläget. Det är en aktiv, busig, glad, aningens bråkig tjej vi har, det är ju nog att veta just nu. Och att vi försöker prata med henne om detta beteende, men under lugna ej förmanande former.

Må väl!

1 kommentar:

  1. Oj oj lilla tuva...
    vi ha oxå fått barn som är såå olika, ellen lugn o emmie vårt lilla yrväder.

    ha det gott i stormen
    kram

    SvaraRadera