fredag, november 06, 2009

Nu är det väl legitimt?


Ja, jag menar att börja GLÄNTA lite på julen!?

Juläskare som jag är har jag nu fått lite julbaciller i mig från Rusta! Oj, oj vad julsaker de har plockat fram!

Jag började längta så oerhört mycket så idag när vi hade fredagsmys tittade vi på två avsnitt av Håkan Bråkan Julkalendern som gick 2003 eller dyl. Förra året köpte jag en dvd-box med tre gamla julkalendrar, Sunes Jul, Håkan Bråkans Julkalender och Lasse Majas detektivbyrå. Barnen älskade den och Tuva blev sååå ledsen när vi stängde av och hon skulle sova. Oj vad de skrattade när Håkan Bråkans mamma Karin bokstavligen "går in i väggen". Håkan får ju höra att hon är utbränd, har "gått in i väggen" och han tror att hon bokstavligen har gjort det!

Treårs trots? Fyraårs trots? Tycker Tuva är i något slags fyraårs trots nu! Får hon inte som hon vill (alltså när jag bestämmer om något, tex vilka skor eller mössa hon ska ha) blir hon vansinnig! Om hon ätit ett äpple och en klementin och vill ha ytterligare en frukt och jag säger nej, lägger hon sig på golvet och skriker... Pust, egen vilja och en slags frigöreleprocess antar jag, men inte mindre jobbigt för det! ;-)
På bilden, tjejerna ser Håkan Bråkan.



2 kommentarer:

  1. Åhh kan bara hålla med, älskar också julen. Har sett alla Rustas julsaker, så mysigt.

    haha trotts, har en grabb på 4 som också är trottsig. värre nu än när han var 3. Men inte mycket att göra nåt åt mer än att visa vem som bestämmer ;)

    Kul läsa din blogg. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Skönt höra det finns fler som tycker fyra-årstrotset nästan är värre än tre-årstrotset. ;-)

    Tack, kul att du gillar min blogg!

    Ha en bra helg själv!
    Chri

    SvaraRadera