måndag, november 09, 2009

Knäckt ägg på bilen!!!

Grannarnas tonårsbarn hade fest i lördagskväll. De hade även fest för någon månad sedan. Den gången var det också liv - men inte som i lör kväll! Ungdomar cirkulerade över hela gatan och man riktigt "såg" att det var "hätsk" stämning. Men, men vi gick i alla fall och la oss.

På söndagmorgonen körde Freja ocj jag på simskolan. Jag såg att det var någon skit på bakrutan när jag backade ut men tänkte inte mer på det hela.

I morse när jag skjutasade Freja till skolan såg jag det igen och nu blev det alldeles kladdigt då jag körde vindrutetorkaren.'

Väl på skolan stannade jag till och pratade med en annan mamma och jag såg liksom att hon tittade på bilen lite kontsigt så där... ;-) Hon är lite längre än jag och hon såg säkert äggskalen uppe på bilen!!! Hon sa dock inget, undrade väl bara vilka fiender vi har! ;-)

Väl hemma sa jag till Tuva att vi måste kolla vad det är på bakrutan - DÅ såg jag äggskalet!
Ååååå, vad arg jag blev!!! Jag slog genast upp grannarnas tele nr på Eniro och ringde. Jag var inte arg men ganska bestämd i telefonen när jag sa "ni hade fest i lördags och då knäckte någon ett ägg på vår bil".

Hon sa att det var hennes dotter som hade fest för några jättelugna fina ungdomar, men TYVÄRR kom det objudna gäster...

Vi hade sedan ett bra samtal om barn och ungdomar - hon verkade så vettig. Hon sa att det var så många ungdmar som inte hade någonstans att vara. Hon hade en gång hämtat sitt barn på en fest på fritidsgården och hon hade FYLLT bilen med ungdomar som inte hade någon som brydde sig, som kom och hämtade dem. Några hade vädjat om att få åka i bakluckan men hon sa att det KUNDE hon ju inte låta dem göra... Hon sa, hur kan någon förälder gå och lägga sig lugnt vid elva och veta att ens barn inte kan ta sig hem?

Jag sa att vårt hus är ju ofta fyllt av barn. I somras var jag periodvis helt slut, men Magnus och jag sa till varandra att "är de är vid sju års ålder är de förhoppningsvis här när de har tonårsfinnar och pojkvän i målbottet"!

Tuva undrade varför jag var så arg och då berättade jag varför. Då säger ungen "alltså, ska man kasta ägg får man faktiskt göra det på sin EGEN bil mamma!". Sötis där. :-)

Nu ska jag lämna Tuva på dagis och köra till Freja i skolan och vara med när hon tar sprutan...

2 kommentarer:

  1. Jovisst hörde vi att det var fest men inte så att vi stördes av det kan jag inte påstå men kan tänka mig att det blir lite mer ljud mittemot. Men det är tråkigt när andra försör ens saker, tur ändå att det bara var ett ägg och inte en sten eller liknande.

    SvaraRadera
  2. Oj vilka grannar ni har:-( Tur det inte var nån av VÅRA bilar, då hade M blivit tokig. Det blir man ju. Skönt du ringde iaf, dem bör ju få veta föräldrarna!!

    Trevlig kväll. Kram
    Jenny

    SvaraRadera