tisdag, november 03, 2009

Prov!


Vi på jobbet går just nu en grundkurs i livsmedelshantering, en halvdag igår och en halvdag på tisdag. Och det blir PROV sen! Huuu, vi blev allt lite nervösa allihop när kursledaren sa det! ;-)

Vi fick en bok att läsa och instuderingsuppgifter. He he, jag vet vad jag ska göra i helgen! ;-)

Men det känns bra att ha gått den här kursen, vi hanterar ju en hel del mat i mitt jobb. Och detta med mathantering är så "i ropet" nu, det var det även på mitt gamla jobb. Vi får mat skickad till oss i kantiner från en skola och vi tillreder ju själva våra frukostar och mellanmål. Vi hanterar således en hel del mat.

Annars... Julkänslorna börjar sätta in. Jag är en enormt julälskande människa! November går fort, sedan kommer ju julmånaden december! Freja är inne i en helmysig period nu och är så duktig! Så fort hon kom hem idag gick hon in på sitt rum och började pyssla och rita. Tuva däremot hade en heldålig dag i dag. Hon var arg redan när jag hämtade henne på dagis. Fröken hade blivit arg på henne för hon hade slagit en annan tjej. Hon "sölade" som 17 när vi gick till bilen så jag och Freja gick på mot bilen och väntade inte in henne, då blev hon jättearg/ledsen för att vi gick! Hon grät hela vägen i bilen sen... Puh!

Nu väntar en god kopp te - utan tvestjärt-smak!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar