söndag, november 08, 2009

Söndagen i bilder, typ...
















Dagen började i simhallen. Freja hade simskola. Oj, hon simmade 25 meter! Och det är ju inte som på min tid då man simmade längs med kanten och en vuxen gick där uppe med en stång, utan de simmar liksom MITT i bassängen! Tufft, hade jag inte gjort i den åldern... De hoppade även en massa och dök i från kanten.

Jag sitter alltid uppe i caféterian och pratar med de andra vuxna, läser en bok eller tittar på barnen där nere i bassängen. Idag "pluggade" jag Livsmedelshygien inför "provet" på tis! ;-)
När vi kom hem gav vi Magnus hans farsdagspresent, ja det blev en present lite till hela familjen den här gången. Är lite trött på "Världens bästa pappa"- strumpor, örngott och kallingar! ;-) Vi köpte en Ernst-ljusstake hos mamma på Prylar & Presenter igår. Den är så fin! Har länge kört med värmeljus, men kände att nu kör vi med långa sådana "kron-ljus" ett tag. Jag tycker de är så fina! Det är min barndom det. Mamma hade nästan alltid sådana (i alla fall i advenstljusstaken, minns jag).

Därefter har vi städat huset ganska grundligt. Vi åker till stugan nästa helg. Mia ska bjuda på riktigt skånsk gåsmiddag. Skönt att ha städat grundligt den här helgen - så man kan ta lite lätt nästa helg. Till en början var det fullt krig mellan barnen och dammsugaren den bara gick och gick. Jag slängde till slut ner Tuvan till Magnus i källaren. Men, så plötsligt började barnen leka så fint! De lekte tåg med alla gosedjur, de som i vanliga fall bor Frejas och Tuvas rum. Jag hade ställt stolarna i vardagsrummer då jag dammsög köket och då kom de på den leken. :-)

Och, slutligen, det blev som jag "befarade". Tuva leker inte med sitt Barbiehus i sitt rum. Hon gillar INTE att leka "ifred" liksom, hon är en tjej som vill vara nära oss. ;-) Hon vägrar ju att sova i sitt rum... Är rädd för mörker - och GLASSBILEN! Men hon är ändå superdukig då hon ju somnar helt själv i vårt rum!!! Det gjorde ju inte Freja i den åldern.

Så, nu står Barbiehuset i vardagsrummet! Det ÄR ju himla fint och har man små barn så har man. ;-) Jag hade inte resonerat på samma sätt innan vi fick barn, men nu är läget som det är. Jag ser heller att hon leker med Barbiehuset än ser på TV på eftermiddagarna. Till våren då det blir ljusare igen kanske vi kan ställa det i hennes rum igen. Hoppas kan man ju! ;-)

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar