tisdag, november 24, 2009

Den enes olycka...

Sissel Christmas Concert 2009
Medverkande: Krister Henriksson, The Real Group, Orsa Spelmän, Odd Nordstoga, Trondheimsolisterna

Den enes olycka... Ja, det kan vara den andres "lycka" eller vad man ska säga... Mina svärföräldrar Mia och Bengt skulle gått på denna konsert med Magnus morbror med fru (ja faster). Tyvärr mår hon inge vidare av cellgifterna just nu... Är grymt infektionskänslig och har dåliga blodvärden. :-(

Så jag och en god vän som jag lärde känna på öppna förskolan när våra nu stora sjuåriga tjejer var små puttebäbisar, ska gå på denna julkoncert på Telenor Arena! :-) Vi hinner inte träffas så ofta, men vi försöker hålla kontakten så gott det går. :-) De var hos oss en ljuvlig kväll i augusti och grillade. I mitt blogginlägg den gången skrev jag något om att en sådan varm härlig sensommarkväll skulle man minnas mitt i mörka nov, man BEHÖVER minnas det för att orka med den tunga hösten.

Så den enes olycka... Känns lite olustigt det hela, men det ska bli väldigt roligt att komma iväg själv och få UPPLEVA något. Blir en hektiskt första decembervecka för mig, på onsdagen ska jag på julbord med jobbet och sedan då konsterten på torsdagen. På fredagen hade jag planer på att följa med ut med jobbet på en "avtackning" men jag hade redan "slutat ut" det. Men denna julkonsert KUNDE jag inte bara tacka nej till. :-)

God natt! Nu är klockan mycket. Måste hinna somna innan alvedonen slutar verka...

"Slutat ut" är norrländska, min kära norrländska mor har lärt mig lite roliga men faktiskt användbara uttryck. Ungefär som att "nytigt" är ett otroligt bra blekingskt uttryck för att något är pinsamt. :-)

2 kommentarer:

  1. Hemskt tråkigt för "faster" ej kunna gå, hade behövt lite uppmuntran men ej kul då man ej mår bra ju:-(

    Desto roligare för Anna o dig, antar att det e ni som skall gå?:-)
    Trevligt.

    Kram go natt
    JO

    SvaraRadera
  2. Jo tråkigt för faster. :-( De bokade liksom biljetter och sa det att man måste se frammåt och liksom ha något att se fram emot. Men det går bara inte, hon är så infektionskänslig. Det är vanligt man blir det av cellgifter. Jag fick också en sån "dipp" när jag låg inne på sjukan för mina kräkningar och diaréer, fick hög feber mm. Dropp intrevenöst. Blä...

    Magnus var glad att slippa, han gillar inte julkonserter och julmusik så mycket. Dessutom får han vara hemma med barnen - svårt med barnvakt i dec. Mina föräldrar jobbar som bara 17, Magnus föräldrar ska ju också på konserten.

    Kram

    SvaraRadera