fredag, november 27, 2009

Slappa dagar



Har vilat jättemycket dessa två "egna" sjukdagar. Nu har Kåvepeninet hjälpt helt. Skönt! :-)

Kl halv sex skjutsade jag Freja och Ellen till sista skoldiscot för terminen. Tuva hängde med, hon tyckte det var spännande. Hon såg hela "godis-disken" inne på discot och ville ju ha en liten godisbit. Tyvärr hade jag väskan i bilen, men vi skulle ändå en sväng inom Ica, så jag lovade henne en tablettsak där.

Skridskoåkningen för Freja igår gick toppen! Hon hade så mysigt med klassen och farmor och farfar. Hennes fika var i stort sätt orört, farmor hade bjudit på lussekatter. Men Freja sa " vi hann inte fika så mycket, vi ville ut på isen igen ju". Japp, så ska det låta! :-)

Freja muttrade något om att "nästan alla tjejerna hade konståknings-skridskor, mamma...". Men när vi köpte dessa skridskor bestämde både jag och Magnus att vi tar konståknings till nästa gång hon behöver nya skridskor. Hon kan åka på vanliga en säsong till. För att riktigt lära sig.

Farfar skickade bild på Freja i ishallen. Armarna ut, för balansens skull. ;-)

Nu i eftermiddags har jag fixat henne "discofin". Den här gången ville hon ha neonrosa nagellack och våfflat hår. Ingen rosa färg i håret den här gången. ;-)

Nu hade äntligen barnens adventsljusstakar kommit in på Cheapy. Jag har lämnat tillbaka eldflugan-ljusstakarna. Jag gillar dem jättemycket, men de var för små för fönstren. De nya är vanliga "traditionella" (gillar de traditionella!) i oljad ek. Det blev jättefint och enhetligt i barnens fönster nu.

Må väl!




1 kommentar:

  1. Visst e det Ellen som kommer bakom Freja:-)
    Duktiga tjejer.
    Dem skridskorna dem ha är bäst att "lära" sig på helt klart.

    Vänta med spänning på bild på stakarna:-)

    trevlig kväll.
    Kram JO

    SvaraRadera