torsdag, november 19, 2009

Falukorv och Champagne.


Idag har Freja haft kompisen Sanna med sig hem efter fritids. Sanna tyckte det var kul att hämta Tuva på dagis då ju Sanna slutade där i somras. Hon tyckte det var kul att träffa alla fröknar och barn igen.

Magnus ringde idag när han var på väg hem. "Kan du diska ur två champagneglas tills jag kommer hem?". Jag blev lite paff men tänkte att det gör jag väl. De var dammiga, de används mest till nyår. Oj vad nyfiken jag blev! Men jag fick hålla mig till tåls, vek färdigt tvätten medan jag väntade hem honom. Magnus hade goda jobbnyheter med sig hem. Heja Magnus! :-)

Vi skålade alla fyra, Magnus och jag i champagne (mousserande vin), barnen i god god MER. Ha ha, det är vardag det, att stå i köket med falukorvssmak i munnen och falukorvsresterna framför näsan och skåla i champagne! Tuva tyckte det var mys-pys att stå där och skåla. Hon drog fram en stol för att komma i höjd med oss andra. Freja var måttligt intresserad, hon ville fortsätta se på Expedition Vildmark, ett barnprogam hon gillar skarpt.

I morse när jag kom till jobbet mötte mig värmeljus och julmusik i entrén. Mysigt! Vi är alla julälskare där! ;-) När vi kom hem från fritids/dagis idag satte jag på mina julmusikskivor och njöt medan barnen lekte. Magnus la in alla våra julskrivor på ett minneskort igår så att jag kan lyssna på dem på övervåningen. Men när han gav mig minneskortet vädjade han att jag väl kunde vänta i alla fall till nästa helg! ;-)

Må väl! :-)


2 kommentarer:

  1. Mm vardags lyx gillar JAG:-) Måste ej vara fredag..

    Kram o go natt.
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Härligt med män som kan sätta guldkant på tillvaron.
    Hoppas ni får en mysig helg.
    kramar....Anette.

    SvaraRadera