lördag, november 28, 2009

Dagen före första advent...


Och vad har hänt här hos oss? Ja inte överdrivet mycket. Freja har en klasskompis här nu. Tuva har haft en dagiskompis här.

Jag har plockat och plockat som vanligt! Fasen vad tråkigt det låter egentligen, men sådant är nog livet för många småbarnsmammor i 30-årsåldern i vårt avlånga land. Och jag försöker göra det med glädje. ;-)
Magnus är och storhandlar, glad jag slipper! ;-) Han skulle inhandla några julklappar också. Annas brukar vi åka bara vi två en dag och fixa alla julklappar (riktigt mysigt!), och det ska vi göra även i år. Men dessa grejer fanns på City Gross, skönt att slippat ta oss dit då.

Jag har gjort ett stort jul-hjärta av Kaprifolkvistar som jag hängt ute på verandan. Tänkte först ha det på dörren in till köket, men Magnus bara gick in i det hela tiden. ;-) Ja, från första början hade jag planer att ha det på ytterdörren men där syntes det ju inte, vi har ju teakfärgad ytterdörr. Tack Anette på gamla jobbet för inspirationen till hjärtat! :-)

I eftermiddag ska Freja på kalas till en tjej i klassen. Jag har lovat Tuva att vi ska baka lussekatter då. Något kul ska även lillsnuttan få tycker jag!
Må väl!

1 kommentar:

  1. Hejsan Christina!
    Hoppas du känner dig bättre efter din förkylning. Härligt när man kan ge någon annan en ny ide, hjärtat var jättefint. Jag gillar verkligen era häftiga lussebullar, barnen är så fria i sin fantasi och då blir det också hur bra som helst. Jag hade gärna tagit ett bett i en monster-lusse-bulle.
    Vi håller som bäst på att renovera vardagsrummet, kanske inte så smart nu när det snart är jul. Därför är det extra mysigt att titta på din blogg och se hur fint det blir när du julpyntar.
    Ha en jättebra vecka.
    kramar...Anette

    SvaraRadera