måndag, november 23, 2009

Sjukstuga...

Jag kände mig lite risig hela förra veckan, hade ont i kroppen... Helgen har varit ungefär som veckan, ont i kroppen likom. Halsen började dock värka i fre, i går kväll kändes det värre... La mig och kände mig febrig. Vaknade och frös och svettades om vartannat kl ett i natt. Gick upp och tempade och kissade och hade faktiskt 38.1. Mycket feber för att vara lågtempade mig. Misstänker att det är halsfluss... :-(

Hann ligga och tycka lite allmänt synd om mig själv i ca en timme, sedan väckte Freja mig och mådde illa. ;-) Jag trodde bara hon var bajsig eller så men hon kräktes banne mig! Sedan har hon kräkts en gång i halvtimmen fram till halv ett i dag... Lilla tjejen! Ringde både skola och fritids och fick bekräftat att, JA, magsjukan är här. :-(

Freja är numera sååå duktig när hon kräks, hon klarar det liksom själv. Vi la in en madrass till mig på golvet i hennes rum och hade en hink emellan oss. Någon gång i natt vaknade jag av att hon kräktes själv i hinken. Men visst vill man finnas där för henne, bara att säga "lilla gumman" och stryka henne över håret.

Jag hade klipptid idag kl 10, och den ville jag INTE missa, ser ut som ett troll så långhårig som jag är! En så kort frisyr som jag har behöver en klippning var åttonde vecka. Magnus jobbade hemifrån fram till lunch, så jag hann klippa mig.

Jag går på alvedon, så fort den släpper kommer "halsontet" och febern tillbaka. Ringde jourcentralen (1177) nyss och fick faktiskt en tid kl åtta i kväll! Jag sa till sköterskan att jag kommer vara själv hemma med barnen imorgon och några dagar frammåt (Magnus ska till Tyskland). Svårt att ta sig till vårdcentralen då. Ja, om vi inte haft magsjuka hade det ju gått men nu vill jag inte dra med barnen dit! Tuva är ju potentiell smittspridare. ;-) I kväll är ju Magnus hemma och kan ta barnen så att jag kan åka iväg själv.

Tuva har varit fantastiskt duktig här i em! Jag har legat i ena änden av soffan, Freja i den andra, och så har vi delat täcke. Jag har slumrat och varit vaken omvartannat, Freja likaså. Tuva har pysslat med sina Barbie, sett lite tv och kommit bort till mig med jämna mellanrum, ibland för att bara ge mig en puss, ibland för att krypa ner under täcket en kort stund. ;-)

Har pratat med brorsan i Enköping idag och de kommer troligtvis till nyår! Vad roligt säger vi! :-) Aaaah, vi ska ta och göra någon riktigt god nyårsmat!

Nu är chicky-bitsen i ugnen klara, blir enkel mat för Tuva och mig idag. Magnus jobbar ännu, har endel att göra på jobbet inför Tysklandsresan.

Må väl!

2 kommentarer:

  1. HATAR magsjukan, vill ej ha den nu men få vi den inte mkt att göra:-(
    Går tydligen på dagis, nåt syskon på dagis kräktes i dag enl Emmie:-( Blääää!!

    Krya på er, Freja o du.
    Läxan finns här.

    Kram
    JO

    SvaraRadera