tisdag, november 24, 2009

Soffliggar-dag


Puh, har legat i soffan mest hela dagen idag... Ja, man är ju i och för sig uppe och fixar mat, diskar upp så smått, tömmer diskmaskinen mm, men har försökt vila så mycket jag kan.

Går dock på alvedon ännu, det värker som 17 i öronen, antar att det hänger samman, det heter ju öron-näsa-hals. Värken i öronen går persidvis nästan över i huvudvärk. :-( Barnen och jag var nere på Apoteket och hämtade ut min Kåvepenin i förmiddags.

Tuva har lekt men har velat ha storasyster med. Freja var måttligt intresserad. Hon hjälpte Tuva att bygga en koja, sen ville Tuva ha Freja med i sin "djurdoktor-lek" med gosedjuren men Freja ville inte. Hon känner sig väl inte riktigt 100 ännu. Annars kan de leka ganska fint med gosedjur.

Satte på Lasse Majas Detektivbyrå (julkalendern) på dvd till barnen för en stund sen. Freja tyckte det var spännande! Amy Diamond är ju dessutom med, och hon åker ju KONSTÅKNING! ;-) Freja är glad att hon ska till skolan på torsdag, då missar hon inte skridskoåkningen!

Tuva har ju så klart långtråkigt här hemma i sjukstugan, men jag försöker ändå ha henne hemma när vi har magsjuka i familjen. Det går ju att göra så om man har dagisbarn, men det går ju inte sedan när de går i skolan, då är det ju skolplikt.

Vardagsrummet såg en period mitt på dagen ut som rena bombnedslaget, med koja i mitten av rummet och alla Barbiegrejerna utspridda. Men oj, de städade riktigt bra tillsammans, he he, med löfte om en glass! ;-)

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar