lördag, november 07, 2009

Spenderat dagen på stan...




Inte ofta vi gör det egentligen... Men ibland har man ärenden att uträtta, så är det.

Freja har nu fått sina två par nya glasögon. De var så fina! Ett par är lila och ett par är röd-rosa (skalmarna är liksom randiga).

Tuva var i affären hos mormor och morfar, det räcker med att ha Freja med i affärer! Tuva är inte att lita på i affärer, hon ska ha och ska ha! Precis sådan var Freja i samma ålder men det har hon slutat med tack och lov! Nu kan hon vilja ha något, bli lite ledsen när jag säger nej, men hon ställer inte till med någon scen som Tuva kan göra. Alltså, Tuva har ett sådan ha-begär så hon blev ledsen för att hon inte fick en burk tacosås nere på vår Ica-affär här för leden! ;-)

Tuva har hjälpt mormor i affären:

Jag fick hjälpa mormor och trycka på knappar och ge kunderna pengar. Mormor pekade på vilken peng jag skulle ta.

Freja och jag köpte även nya skridkor till henne. De ska åka skridskor med skolan den 26 nov. Freja gillar att åka skridskor hemskt mycket. :-) Hon längtar till de ska åka med skolan! Vi köpte helt nya skridskor, tänker att har man en lillasyster som ska ärva kan man lika gärna satsa på att köpa nya. Träffade på en kille från klassen och hans mamma inne på Intersport och hon hade hört om någon "bytesdag" här någonstans och hon frågade om jag visste mer. Men nej, det har jag inte hört något alls om.

Jag införskaffade tre tröjor/tunikor till mig själv. Kände att garderoben gapade ganska tomt...

Inne hos mamma i affären tittade och suktade jag än en gång på Ernst Kirchsteigers ljusstakar och enormt fina stora hängande ljusstakar. Se här: http://prylarochpresenter.blogspot.com/

Alltså de stora ljusstakarna passar ju enormt fint i alla nybyggda hus med hög takhöjd Men mamma hade haft en kund som hade ett liknande hus som vi (70-talshus med källare), och de skulle hänga sin i trappan liksom. Där är det ju så att säga hela husets takhöjd. Hade ju varit läckert.... ;-) Drömma kan man ju.

5 kommentarer:

  1. Måste köpa skridskor till Ellen oxå:-) Ev få lilla syster oxå ett par, nya. Vi ha åkt konst åkning på Wii så dem är laddade för det tjejerna:-)

    Ha en skön kväll.
    Kram JO

    SvaraRadera
  2. Tuva har ett par gamla begagande som jag fått av en kollega för massor av år sedan. Freja har aldrig använt dem.

    Kul med bara tjejer på ett sätt för det finns ju "tjej" eller "kill" skridskor. De förra Freja hade var sååå fina med hjärtan och innerskon i nästan "kinatyg".

    De nya nu hade rosa snöstjärnor och rosa innersko. Hon pratar ju om konståkningsskridskor men vi sa nej till det nu, vi väntar med det till nästa skridskor skall köpas. Bra att lära sig ordentligt på "vanliga" tror jag.

    Blä, grannarna har fest, vilket oljud!!!
    Ha dt bra!
    Kram Chri

    SvaraRadera
  3. Ja menar alltså att det på ett sätt är lite kul (OCH praktiskt!) att bara ha tjejer, då kan man ju köpa "tjejiga" skridskor till Freja. Tuva kan ju ärva. Har man en kille blir det ju kanske att man köper mer "unisex" prylar. Ja, i alla fall typ cyklar, skridskor, skidor mm.

    Chri

    SvaraRadera
  4. Förresten vilken härlig klänning Tuva har;-) Den gillade Emmie.

    Kram o trevlig fars dag, o söndag.
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Tack!

    Jo klänningen är jättefin! :-) Farmor Mia köpte den på Astrid Lindgrens Värld. Tuva fick den nu i födelsedagspresent av farmor. Jag köpte ju munkjackan där och den fick hon ju på en gång. Den behövde hon ha då på sensommaren, men en långärmad klänning kunde vi vänta med tills hon fyllde.

    Ha det!
    Kram Chri

    SvaraRadera