onsdag, november 25, 2009

Lyckligt ovetande om att det är ons...


Lilla skrutt-Tuvan. Hon är lyckligt ovetande om att det är onsdag idag. (Hade hon varit på dagis hade hon ju så klart haft koll på vilken veckodag det är.) Det blir ingen gympa för vara sig Freja eller Tuva idag. Jag orkar faktiskt inte... Och Magnus är i Tyskland... Minsta ansträngning gör att jag svetas och blir yr i bollen. Men ha ha, precis när jag nu sitter och skriver detta ringer farfar Bengt och frågar om han ska hjälpa med skjutsning till alla "gympor". Men jag sa att vi skippar det idag, Tuva är lyckligt ovetande om att det är onsdag, sa jag. Farfar skrattade ömt åt vår lilla skrutta. ;-)

På bilden ser vi Tuva när hon väntar utanför kompisarna Ellen och Emmies dörr på att jag och deras mamma Jenny ska babbla klart. Vi tog en liten prommis till dem för att hämta läxan som Ellen tog hem till Freja igår. Tuva roade sig med att göra lite gymnastiska övningar vid deras ytterdörr, medan Jenny, Freja och jag pratade på. ;-)

Jag blir hemma veckan ut. Har fortfarande ont i halsen (det örononda har dock lagt sig!) och äter alvedon för att ta bort de onda. Kåvepeninet har börjat verka nu, men jag känner att nu är det MIN tur att vara hemma och vara sjuk. Jag har servat sjuka barn i tre dagar, nu är det min tur att vila upp mig och samla krafter.

Fröken vädjade i veckobrevet, att föräldrar som KUNDE gärna fick följa med till ishallen för att hjälpa till. Varken jag eller Maguns kan, men vi sa till varandra att Freja fixar nog det, hon har ju åkt i alla fall litegrann förut. Men nu erbjöd sig farfar och farmor att åka och möta upp dem i ishallen. Oj så glad Freja blev! Hon har nog varit litegrann nervös inför skridskoåkningen. Men hon är så glad, för hon kan faktiskt spänna skridskorna själv! :-)

Må väl!

2 kommentarer:

  1. Tror dock Freja klarat det själv i morrn. Ellen vet ej om att en del föräldrar skall med.
    Jag kan ju ej hjälpa till ändå, kan ej böja mig osv, samt orken tryter:-( Behöver dem krafterna till FL.

    Du gör rätt i att stanna hemma vila dig, pencillinet ta ju ner en:-(

    Ha en skön kväll, här blir det gympa/ dans.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ja men visst klarar Ellen det! :-) Ja, och Freja. Men jag tror pers ÄR glad om några kommer och hjälper.

    Det var farfar som förde det på tal, innan jag hade sagt något. Han sa de kanske körde bort och tittade. Då sa jag att vill ni FÅR ni hemskt gärna köra dit och "hjälpa till". ;-) Jag och Magnus hade först tänkt frågat farfar om han kunde hänga med, men vi ville inte då han är relativt nyop, men nu erbjöd han sig själv så. :-)

    Han hjälper nog de som behöver. Han kommer inte att åka denna gången.

    Kram

    SvaraRadera