måndag, oktober 05, 2009

Tuva på kastanje-jakt


Hon hade tur, det låg massor kvar när det ringde in, även om det hade varit fullt med barn som plockade. Märks det har varit full storm och slagregn i helgen, så mycket kastanjer som låg på marken!
Hon gick där och plockade och plockade. Vi hade inget att ta dem i så hon tog dem i sin luva på jackan. ;-) Efter en stund kom det några kommunalarbetare i oranga kläder och skulle blåsa bort löv och kastanjer mm och då blev Tuva lite rädd så då ville hon gå.

Jag pratade kort med den ena gubben. Jag skojade och sa att de kunde väl vänta med att ta kastanjerna till efter rasten. De hade ändå fullt upp med att ta en massa löv. Han sa att tänk vad kastanjer är roligt för barnen! Han hade gått på skolan för 50 år sedan och då var det samma jakt. ;-)

Jag tycker Frejas skola är så fin, gammal och gedigen. :-) Vilken HISTORIA den skolan har! Den är säkert 100 år gammal nämligen.

1 kommentar:

  1. Kul med kastanjer, Ellen ha plockat massor;-)

    Det fanns ingenting kvar av skålar/tallrikar på willys. Bara skräp:-( Synd!

    Men jag fick med en sacco säck från Kna möbler istället, skillnad på pris men vi ha en rosa. Dem behöver ha varsin vid tvn samt sååå skön för mig att ligga i, OM den nu blir ledig..;-)

    Hoppas dagen gått bra?!
    Kram JO

    SvaraRadera