torsdag, oktober 29, 2009

Ååååå, vad skönt med stora barn!

Jag kom nyss hem från jobbet (kl är nu när jag skriver 14.00).

Magnus har varit höstlovsledig med barnen idag. Jag kom hem till ett hus där barnen leker så fint i Frejas rum. Freja stack ut huvudet och sa hej till mig, sen dök hon in på rummet igen. Hon har en höstlovsledig klasskompis här. Tuva lekte fint med Barbie på sitt rum men nyss hörde jag de stora tjejerna ropa på Tuva att hon fick vara med. Det var en glad Tuva som sprang in i Frejas rum! :-)

Magnus åkte nyss och veckohandlade. Jag skulle egentligen gjort det men jag fick sms av honom att han gärna tog handlingen då Coop hade sista skriket på sin "byggutförsäljning" idag. Coop-bygg ska läggas ner här i stan nämligen. Jag gillar inte att veckohandla så jag åkte gärna hem! ;-)

Så jag, och jag själv sitter här själva! ;-) Ska väl ta ett ryck och tvätta upp lite, Tuva fick lite nya kläder när hon fyllde som behöver tvättas upp första gången separat.

Tänk att man har så stora barn nu... och större ska de bli. Tänk om bara 5 år, då har vi en 9 åring och en 11 åring!!! DÅ har man tid med allt man ibland känner att man inte hinner med nu! Fast visst, då lär det väl vara lite mer "meck" med skjutsningar till olika aktiviteter kanske, vad vet jag!? Jag var i och för sig en riktig hemmatjej när jag var liten/tonåring, så någon av dem blir kanske så. Vi får väl se! :-)

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar