tisdag, oktober 27, 2009

Aha, nu vet jag! Ang Tuvas vaccination.

Fick tips via sms av en kompis (som jag vet läser min blogg, taack! :-)) att man kan gå in på Landstinget Blekinges hemsida http://www.ltblekinge.se/ Där kan man se när och var barn 3-6 år ska vaccineras. 6 år och uppåt vaccineras ju av skolan.

Jag hittade lätt informationen. Jo då, lill-Tuva-luvan ska vaccineras på Vårdcentralen den 11 nov mellan kl 15 och 18. De hade samma princip som för mig nu när jag var där, att de delade upp det beroende på när i månaden barnet var fött. Bra tid, jag slutar 14 den dagen så jag slipper ta ledigt.

Barnen har haft det bra med farmor och farfar idag. De har varit på Marinmuseum, de hade höstlovsaktiviteter där hela veckan. När jag hämtade tjejerna bjöd Mia på goooda Kåldolmar. :-)

Hej svejs! :-)

1 kommentar:

  1. Den 10 Nov skall vi vaccinera lillan:-(
    Ha ångest men lika bäst göra det!

    Undrar när det blir av i skolan, hört nåt?
    Kram o trevlig dag/kväll.
    JO

    SvaraRadera