söndag, oktober 04, 2009

Oj, så var helgen slut.

Är ju van vid att vara ledig på måndagar men nu i nya jobbet jobbar jag även måndagar. Lite ovant. Det har varit så skönt att ha måndagen som "samla ihop sig själv dag", ex vika tvätt och städa av om man inte hunnit det på lör eller sön.

Idag har jag och Freja varit på simskolan på fm. Efter det frågade Freja om vi kunde åka till Barnens Lekland. Jag sa först nej, men hon frågade så fint så jag tänkte "varför inte?". Jag slog en pling till Nette och frågade om de skulle med. Manda var iväg på annat, men Sanna och Nette hängde på. Väl där slöt även Marie och hennes barn Tilde och Hugo upp. Tilde går i Frejas klass och vi bor alla nära varndra här i vårt härliga sjuttiotalsområde. ;-).

Jag har inte varit med på Frejas simning sedan hon bytte grupp till Guld Pingvinen. Magnus har varit med henne två gånger på raken nu, annars brukar ta vi varannan gång. Oj vad hon hoppar, simmar och liksom rör sig i "vatten-lementet" nu! Så roligt att se. De skulle göra ett avslutningshopp från aningen den höga kakelkanten i ena kortändan (i den djupa delen) eller från den där "startpallen" i rostfritt. Jag vet ju att hon kan hoppa från dan vanliga bassängkanten numera. Hon stod där och jag tänkte att hon hoppar nog från den höga kakelkanten, men nej, hon klev upp på startpallen och hoppade därifrån. Åååå, vad det värmer i mammahjärtat! :-)

Leklandet i dag blev Freja också stolt som en tupp då hon vågade åka den branta branta röda rutchkanan där. Sanna och Tilde åkte den när Natte åkte med dem, men Freja vågade först INTE, även om hon ville. ;-) Hon satt där läääänge och jag såg att hon blev ledsnare och ledsnare och framför allt ARGARE och argare på sig själv... Hon bad Nette åka med henne för hon vet att jag VÄGRAR åka den. ;-) Nette åkte med henne en gång och sedan var det som att en spärr släppte för sen bara åkte och åkte hon! Tjejerna åkte alla tre någon gång, två och två ibland och själva ibland.

Pust, Freja har såna krav på sig själv ibland, jobbigt för henne själv många gånger...

När vi hade varit där o ch lekt våra tre timmar och jag sa till Tuva "vi måste gå nu, vi får inte leka mer här nu", kom en go kommentar från Tuva. Hon ropade högt till alla där vi var just då (vid bilarna) "vi får inte va här mera nu". Hon trodde alla skulle sluta leka! Jag fick förklara att det berodde ju på när de hade kommit.

Ha en bra vecka! Får se om jag orkar skriva något, det är ju jobbigt att börja nytt jobb. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar