torsdag, oktober 01, 2009

Jag skjustade hem en fikus.


Idag efter jobbet körde jag till Willys och handlade, bla den Philadelphiaost jag hade glömt att köpa till kakan jag ska bjuda på imorgon på jobbet. Det åkte ner lite annat också, bla tre "lagomstora" plastskålar med stora vita prickar på, två rosa och en limegrön. Dessa blir bra som sådana "braiga" lagom" stora skålar till tex chips och popcorn. Man blev glad av att se dem, härliga färger! Sedan är jag svag för pickar, precis som min mamma!

Efter Willys gick jag in på Blomsterlandet och köpte en stor fikus att ha på golvet i vardagsrummet, den gamla fikusen söp ihjäl sig (med min hjälp, det är ju jag som bjuder den dricka!).

Hemma luktade det ugnspannkaka i hela huset. Magnus och Freja hade bestämt att de skulle göra det idag, Freja älskar det! :-) Tuva var supertrött idag, hon somnade redan kl sju! Märks hon varit sjuk och inte har riktigt alla krafter i behåll.
Nu ska jag förbererda Frejas matsäck inför Skoljoggen imorgon. Kakan jag ska bjuda mina kära kolleger på imorgon är färdig, ska bara lägga på glasyren.

Ha det bra! :-)




2 kommentarer:

  1. :-) Kul med o gott emd kaka, morot lr?

    Trötta barn här, Ellen sov före halv 8.
    Märks på emmie oxå att hon varit hemma sjuk, trött.

    trevlig kväll, blir bad här strax.
    Kram

    SvaraRadera
  2. "Den söp ihjäl sig" - åh, vad jag skrattade!!! Precis vad som behövdes efter en alldeles för lång dag. Har precis svarat på ditt sms, alldeles för sent...

    Kram och godnatt!

    /Åsa F

    SvaraRadera