tisdag, oktober 27, 2009

Lägesuppdatering tisdag...

Puh, kände mig inte helt 100 igår kväll... Gick och la mig vid tio men sov dåligt då jag inte kunde ligga på min högerarm som jag är van vid. ;-) Ligger sällan på min vänsterarm då den inte riktigt är som "förr" efter bröstcanceroperationen. Fick ligga mestadelen av natten på rygg. Måste ändå ha legat endel på vänsterarmen vilket inte var skönt på mogonen, fingertopparna var bortdomnade... Min vänsterarm är inte som förr om man säger så. Har dock fått tillbaka 100 % rörlighet i armen sedan operationen och det är jag såååå tacksam för. :-)

Pallrade mig upp och duschade men kände mig helkonstig, yr och lite illammåande... Och nacken kändes inte kul. :-( Kollade febern och jag hade faktiskt lite feber, men för mig som aldrig annars har feber märktes det kan jag säga! ;-) Jag velade hit och dit, velig som jag är, men ringde jobbet och sa att jag blev hemma idag...

Tog en alvedon vilken hjälpte mot febern men aj aj, den jäkla nacken gjorde fortfarande ont. :-( Körde barnen till farmor och farfar och sen körde jag hem och sov i fyra timmar!

Nu har jag varit uppe och ätit och nu när jag bloggat klart ska jag vila en liten stund till innan det är dags att hämta barnen.

Känner mig dock bättre och hoppas kunna jobba imorgon.

Må så gott mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Ja detta vaccin:-(
    Skönt du mår bättre.

    Trevlig kväll.
    Kram JO

    SvaraRadera
  2. Ojoj mysko biverkningar du får.
    Nacken, aldrig hört att man kan få ont i den pga vaccinet.
    Men lycka till och hoppas det släpper snart.

    Mvh Theres

    SvaraRadera
  3. Feber är väl en vanlig biverkning på sprutan. När jag får feber brukar i alla fall jag vara yr och illamående...

    Ont i vänsterarmen är ju på grund av min bröstcanceroperation. De tog en massa (14 st) lymfkörtlar så den armen ÄR tyvärr extra känslig. :-( Kan tydligen inte ligga en hel natt på den armen. ;-)

    Får ej bära tungt med vänsterarmen. "Glad" cancern var på vänster sida, och inte höger, då hade mitt liv blivit betydligt med komplicerat än det är nu. ;-) Hade nog inte kunnat jobba med det jag gör nu i så fall (mycket lyft mm).

    Ja du nacken. Lustigt men inge kul alls... :-( Och inte hjälper alvedon... Är inte van vid att inte alvedon hjälper. Jag (och våra barn) svarar ALLTID bra på alvedon. Det brukar alltid hjälpa. Men inte mot nack-ontet nu. Konstigt! Men det tog ner min feber.

    Trevlig blogg du har! :-)

    Må väl.
    Kram Chri

    SvaraRadera