lördag, oktober 03, 2009

Sista arbetsdagen...

Sista arbetsdagen hade jag igår fredag... Det blev faktiskt en ganska känslosam dag. Jag kramade många av barnen hårt hårt när jag slutade kl två, de är ju så goa och man hoppas det går bra för dem framöver...

Jag bjöd på min goda goda (ja jag är inte blyg!) morotskaka med Philadelphiaostglasyr. Till barnen hade jag Willys "Deliocatobollar" som jag hade lagt upp på ett trevligt fat och satt celofan runt om. Jag ville inte bjuda på glass då det är så "höstigt" ute. ;-)

Jag hade köpte två böcker till förskolan som jag skrivit några väl valda ord i, för att de ska minnas mig, i alla fall ett tag. ;-) Den ena var Ellens äppelträd som är en helmysig bok, den andra var en kapitellbok om Håkan Bråkan. Och jag fick även en present från kollegerna, ett jättefint armband som jag har pratat med dem om. En av mammorna har haft ett sådant och jag har berömt det. Jag var ju sjuk förra fredagen och de hade jobbat som dårar för att få tag i ett sådant armband då det säljs via "smyckespartyn". Jag blev sååå glad för det! Tack kära kolleger.
På kvällen träffades vi hemma hos en fd (får jag väl skriva nu) kollega i hennes nya hus och åt en god god Exotisk planka. Vi träffades kl sex och jag körde hem kl tolv, vi hade supertrevligt! :-) Sex tjejer - det blev tjejsnack kan jag säga. Ååå, det är ett så härligt gäng, vi fick oss många goda gapflabb! Johanna som vi var hos hade gjort en kolatårta som efterrätt men oj vad vi skrattade, hon hade inte gjort kulprovet på kolasmeten och den var bara som en stor kolamassa. Men smaken var det inget fel på! :-) Vi skrattade och sa "detta står i Christinas blogg imorgon!". Jajamensan. Rätt. ;-)

Tjejerna och pappa Magnus hade fre mys själva, de hade haft det bra. Tuva somnade åtta och sedan såg Magnus och Freja på Lilla Melodifestivalen.

Idag har Nette, jag, Freja och Manda varit på en Second handbutik i Kungsmarken. Biståndsorganisation Human Touch ligger bakom så pengarna går till humanitär hjälp. Det var faktiskt en jättetrevlig butik och allt var himla fräscht. Mycket var nya saker som tex affärer (JC) har skänkt, Manda hittade ett par sprillans nya jeans. Freja fick ett par ursnygga skidbyxor(täckbyxor), de var dock begagnade. Sedan blev det en kjol till Tuva och några gosedjur till Freja och Tuva. Freja hittade ett Pokémon-gosedjur för 10 kr, den söta gula Pikatchoo (vet ej hur det stavas). Freja är en gosedjurstjej, Tuva bryr sig inte så mycket om gosedjur, hon har sin snutte och sedan är det bra. Till Human Touch ska jag skänka grejer! Freja vill rensa ut bland sina leksaker och skänka dit säger hon. :-) Jättebra tycker jag!

Nu är det full storm ute! Vår parasoll som vi hade glömt att ta in höll på att krossa vardagsrumsfönstren! Den fladdrade upp och slog i tegelväggen bredvid fönstren. Hade den träffat fönstren hade de krossats tror jag.

Må väl! :-)

1 kommentar:

  1. Hej Christina!
    Roligt att du gillade armbandet, jag tycker också att det är superfint. Det var verkligen trevligt i fredags och maten var underbar. Jag kände mig proppmmätt hela kvällen. Tack också för skjutsen hem.
    Jag var i secondhandaffären/Kungsmarken i lördags och jag tycker väl att den affären är så där. Man kan fynda något då och då. Däremot gillar jag pipens skattkammare i Nättraby. Där kan man hitta fina kläder och även märkeskläder till en billig peng...Åk dit om du inte har varit där. (Man parkerar vid macken/affären i Nättraby och sen ligger det i ett litet hus brevid.)
    Ha det nu så bra på ditt nya jobb och tusen tack för böckerna som vi fick av dig.
    Jag kommer att sakna dig men som jag sa tidigare...på återseende.
    Kramar...Anette.

    SvaraRadera