söndag, oktober 18, 2009

Polarn & Pyret VS Guldklänning


Jag gillar randigt och prickigt väldigt mycket!

Maxi Stormarknad kan man hitta så himla fina både barn- och vuxenkläder. Tycker jag! :-)

Igår hittade vi en helsnygg klassisk grå kofta till Freja, ett par röda mysbyxor till Tuva, som hon ska ha till sin fina tunika med ryska dockor som jag köpte på Blingo-partyt jag var på. Slutligen, ett impulsköp (de andra var ganska planerade inköp), en rosa-cerice-randig klänning till Tuva.

Alltså, jag är och har alltid varit svag för Polarn och Pyrets randiga kläder. Hade endel på Freja när hon var liten, lite mindre på Tuva tyvärr. Men de håller ju så god kvalitet, och är så klassiska, att Tuva i alla fall har kunnat ärva det jag köpte till Freja. Ja, de har tom gått vidare till kusiner, och nu senast en granne. Mamma och värmor har ibland köpt något plagg också.

Denna klänning var lite Polarn-inspirerad tycker jag! :-) Så, den var mitt impulsköp!

Igår var Freja och jag snabbt inne på Cubus inne i Wachtmaister. Där gick vi av en händelse på en "guld"-klänning . Ja det låter väl vedervärdigt kan jag tänka, men den var himla söt. En riktig festklänning! Den var inte i glittrande guld-tyg utan mer "siden-liknande" (matt) om ni förstår vad jag menar. Kan lägga in bild sedan när hon fått den på lördag, nu är den inslagen.

Tuva säger nämligen när man frågar henne vad hon önskar sig när hon fyller år "jaaa, jag önskar mig guldklänning, guldgardiner, guldskor" etc. ;-) Allt ska vara guld.

Nu uppfyller vi hennes önskan om guldkläning! Det andra kan hon se i stjärnorna efter ska jag tala om! Det kommer inte en guldgardin innanför min ytterdörr kan jag lova! ;-)
Jag skriver om högt och lågt, stort och smått, RANDIGT och GULD! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar