tisdag, oktober 13, 2009

Stora pupiller


Idag var Freja och Magnus hos ögonläkaren. Hennes syn hade (som oftast) förändrats sedan sist. Synen förändras ofta hos barn. Blir till att prova ut nya glasögon till helgen.

Hon får alltid ögondroppar som förstorar pupillen när hon är hos ögonläkaren. Hon tycker det är jobbigt, men det är ingen förgandlingssak, det är bara att stå ut. ;-) Det är lite besvärande de timmarna verkan sitter i, solljus är jobbigt då ju pupillen inte kan stänga sig.

Funderar på att byta optiker till Blic elle vad de heter, ja där man får två par glasögon. Jag funderar själv på att byta till dem. Jag hade gärna haft två par glasögon att byta mellan. :-)

På jobbet går det bra. :-) Kommer in i det mer och mer. En härlig arbetsplats! Ha ha, lät nästan som Martina Haags roliga bok Underbar och älskad av alla - och på jobbet går det också jättebra. Rekommendrar er att läsa den om ni inte gjort det! Ja filmen med samma namn är också helt ok. Tycker dock man bör läsa boken först. Det är mycket roligt i boken som inte är med i filmen.
Må väl!

2 kommentarer:

  1. Det skall ju Ellen oxå gå igenom den 21 okt då vi skall till Ögon med henne:-) hon oroa sig lite för dropparna, Freja berättat men jag ha gjort det 1000 ggr o det är ingen fara. Man blir ljus känslig o det är ju Ellen innan så...
    Men visst allt nytt är ju läskigt, främmande!

    Hade Freja syn blivit sämre lr? Få väl se om E få glas, hon är översynt. Jag tro inte det blir det, men inga problem om det blir. Hellre nu än då dem blir äldre som skol sköterskan sa:-O
    Växer tydligen bort om man ha tur;-)

    Ha en skön onsdag, kanske ses på gympan.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Specsavers heter de numera och jag kan bara rekommendera dem hitintills. Köpte mina där senast och fick två par för 1600kr. Jag valde dock ett par med färgat glas som solglasögon istället.

    SvaraRadera