tisdag, oktober 20, 2009

Korv Stroganett

- Mamma vad ska vi har mer i korv stroganett? (Med betoningen på korv.)

I em när jag gjorde Korv Stroganoff kom Tuva bärandes på en stol och skulle titta ner i grytan. Hon har dock inte helt uppfattat att det heter Korv Stroganff! ;-)

Annars inget nytt under solen. Jobbet är ok, idag har jag haft min "mördardag" med jobb 8-16.30. Sådana dagar kan ger mig huvudvärk, dock inte idag eller förra tisdagen.

Idag efter jobbet susade jag supersnabbt in på ÖB och köpte en liten present som Freja ska få när Tuva fyller år. Våra barn fyller år med nästan exakt ett halvår emellan, och då kan det kännas skönt att få en liten grej när syskonet fyller år. Nu köpte jag ett "Bingo-spel" med en sådan grej som man snurrar runt nummerkulorna i, 55 kr på ÖB. :-) Tror det kan passa Frejan! När Freja fyllde i maj fick Tuva faktiskt nya "Hallo-Kitty" sandaler.

Jag köpte även en liten "sak" att lägga i godispåsarna till Tuvas barnkalas hon ska få ha för fyra kompisar på söndag. Det kommer att vara en liten sak i påsarna, och bara lite lite godis, en av flickorna som kommer har just diagnostiserats med barn-diabetes... :-(

Idag var Freja klar med en present hon jobbat stenhårt med på fritids, som Tuva ska få när hon fyller år. Freja har sytt ett helgulligt litet plysch-hjärta! :-) Hon berättade att när hon såg att några kompisar sydde sådana hjärtan, kom hon på att ett sådant skulle hon sy till lillasyster! :-)

Hej svejs!

3 kommentarer:

  1. Hi hi Ellen ha gjort precis likadant hjärta;-)

    Ang paket så ha vi aldrig gett syskon,dem måste lära sig att det inte är dem som fyller år varje ggr:-O
    Svärmor bruka ge nåt litet men jag ej så glad för det:-(
    Alla gör vi olika.

    Nu väntar kudden, natti natt.
    Kram JO

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte gett om mina barn hade fyllt med ca en vecka emellan, så som ju era gör. Så ni har ju så att säga inte ens problemet. ;-) Då kan de faktiskt få vänta lite på SIN dag. Absulut! Annars förtar man ju glädjen med deras dag.

    Men våra har sååå långt emellan så det tycker vi är helt rätt. Vi köper väldigt lite presenter och saker så där när som helst också, det är jul och födelsedagar som gäller. Ja och att de då får en liten grej när syskonet fyller. Vet du jag haft denna "disk" förut. ;-)

    Må så gott!:-)
    Chri

    SvaraRadera
  3. Kanske det men kvittar väl om det är 5 dagar emellan, alla barn fyller ju år o alla gör som man vill;-) Inte sagt ni gör fel o vi rätt.

    Exakt likadant hjärta hade E gjort, samma tyg med den texten på. Hon lika stolt, kul;-)

    Go natt.
    J

    SvaraRadera