lördag, oktober 31, 2009

Strömavbrott och Halloweenfirande!

När jag kom hem från jobbet igår fredag sminkade jag upp Freja och Tuva som små häxor (väldigt basic sminkning och "kostym"). Oj vad nöjda de blev! "Hemmapappan" (Magnus) stod och gjorde tacomiddagen.

Precis när vi hade satt oss till bords, Magnus och hans tre (?!) häxor (jag dock heeelt osminkad - jag behöööver inget!) gick strömmen i hela området! Det hade precis början skymma rejält och vi fick snabbt leta upp fler värmeljus än de som redan brann på matbordet.

Det var både mysigt, men även lite läskigt tror jag Tuva tyckte. Jag ringde pappa och mamma som jag vet alltid har radion på för att be dem lyssna extra noga och höra om de sa något om strömavbrottet på radion. Jo då, felet skulle avhjälpas under kvällen, någon gång mellan 20 och 21.


Vi ställde in oss på myskväll med tända ljus och att spela något spel. Men plötsligt, efter bara ca 45 minuters strömavbrott kom strömmen tillbaka, i alla fall här på gatan. Några gator bort var det bäckmörkt en och en halv timme till! Vi fick dock inga gatlyktor fören senare.

Nu är det lördag... Att städa huset, plocka ner studsmattan och hinna ta det lite lugnt står på agendan idag. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar