onsdag, oktober 21, 2009

Legat på Volvo.

Vår gamla padda (ja, vår Volvo) har ju varit på Volvo-verkstaden i ca en och en halv vecka. Vi fick ju den tillbaka i torsdags och allt var frid och fröjd igen. :-)

Igår, på väg hem från dagis sa Tuva "vår bil har legat på Volvo". Jag har väl skojat och sagt att bilen var på på bil-sjukhuset, och jag tror att på dagis hade de pratat om att en av dagiskompisarnas pappa som jobbar på Volvo, hade tagit hand om vår bil.

Men det lät så kul, människor ligger på sjukhus, bilar ligger på Volvo! ;-)

I eftermiddags har Magnus och barnen varit på Frejas gympauppvisning. Tuva valde att hänga med och titta på Freja heller än att gå på sin egen gympa. Jag var med på förra uppvisningen och även terminsavslutningen i våras så det var liksom Magnus tur denna gång.

Jag har varit hemma och liksom bara plockat och städat upp lite. Vi ska fira Tuva med farmor, farfar, mormor, morfar och Mysan på lördag då Tuva fyller år. På söndagen ska hon ha sitt lilla barnkalas. Det behöver inte vara skinande rent på något vis, men lite upplockat vill jag ha.

Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar