lördag, oktober 17, 2009

Bra försäljning av Rosa Bandet idag!


Jodå, jag infann mig som jag skulle i Wachtmaister kl elva i förmiddags. Familljen och jag körde hemifrån vid halv elva.

Stod där och sålde till klockan två, sedan tog en annan tjej över. Klockan ett fick jag sällskap av en fantastiskt kvinna på 78 år som hade varit med om att starta Viktoria föreningen (Blekninge brsötcancerförening) för många många år sedan. Hon var också ung när hon fick bröstcancer, bara 48 år gammal, år 1979. Hon är ett så härligt bevis på att allt kan gå jättbra! :-) Ordföranden i föreningen kom också förbi och hon sa att hon tycker det är såå viktigt att vi unga som fått bröstcancer får träffa och höra talas om såna här "fall" där ju allt gått så bra!

Jag insåg också plötsligt att jag hade träffat ordföranden i föreningen någon annan gång, i ett helt annat sammanhang. Jo då, efter mycket om och men kom vi fram till att det var på Barnavdelningen på sjukhuset här i stan. Hon jobbar där. Tillslut var jag tvungen att fråga om hon jobbade där för sju år sedan. Det hade hon gjort! Jag och Freja låg inlagda där några nätter när Freja var nyfödd pga hennes oerhört jobbiga kolik... Jag såg plötsligt allt så tydligt framför mig; Freja, jag, Magnus och hon i Frejas och mitt rum där inne på barn. Hon vaggade ill-skrikande Freja i famnen... Och jag minns att hon sa "ja det är tydlig kolik, hon drar upp benen så här". Och jag kände då på något vis "tack, vad skönt, det ÄR något med henne, och de vet VAD". Det var liksom skönt att veta vad det var. Oj vad tiden går. Och vilken fin fin tjej vi har, tänk att hon är sju år nu!

Magnus och Freja gick till optikern och lånade hem ett gäng glasögon för provning i lugn och ro hemma. Tuva stannade glatt hos mormor och hjälpte henne i affären. ;-) Magnus och Freja köpte även en födelsedagspresent till Tuva från Freja, en gosedjurskanin, och ett par jeans till Magnus.

Jag fick två besök av dem, en gång bara Magnus och Freja, och sedan kom allihop och hämtade mig. Jag sålde bla rosa helium-ballonger inne i Wachtmaister för 20 kr st där pengarna gick till Bröstcancerföreningen. Barnen fick varsinn till deras stora förtjusning. :-)

Sedan sålde jag det vanliga; pins, vanliga rosa bandet, penna mm.

Hej hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar