söndag, oktober 04, 2009

Mångalen...


Idag när vi åt frukost såg jag månen så fantastiskt vacker på den ljusa morgonhimlen! Freja blev alldelse tagen, he he, mångalen kanske? Oj vad hon frågade om rymden och atmosfären mm. Jag försökte förklara så gott jag kunde. Hon trodde vi gick INNE i jorden, jag fick ta fram en jordglob och visa henne att vi liksom går PÅ jorden. ;-) Jag sa att du får fråga morfar om rymden, han är superduper intresserad av rymden! :-)

(Tuva) - Vi ska åka rymdraket dit upp nån gång.
(Freja) - Jag ska göra det när jag blir astronaut.

Nu ska jag snart till nya jobbet. Jag har inte fått något superschema. ;-) Börjar 11.15 idag... Men jag "gillar läget", blir jag kvar efter jul kan jag kanske ändra schema lite.

Hej hej!
(Kortet taget av mig i morse från altandörren)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar