onsdag, oktober 28, 2009

Ååå, härlig dag!

Vaknade i morse och var helt pigg igen. :-) SKÖNT!

När jag slutade jobbet kl två hämtade jag en speedad Freja på fritids, de hade haft "spökfest" och druckit spökdricka och fått liten godispåse. De hade fått ett "meddelande" på samlingen att gympaläraren Peder hade blivit kidnappad av en häxa. Jag frågade om Peder blev fritagen på festen och då berättade hon att det hade han inte blivit, men om de dansade massor nu i veckan så kanske häxan släppte honom fri. ;-) Jag frågade om hon dansade något men hon är för söt Freja, hon berättade att det hade hon inte gjort "jag tycker liksom inte om att dansa om jag inte har kjol eller klänning". Idag hade hon sina snygga grå/svarta plyschbyxor från Blingo, i sk "baggy-modell". Sååå häftiga! :-)

Vi hämtade en glad Tuva på dagis. Hon hade blivit firad idag. Hon hade med sig Päronsplitt till alla dagiskompisarna. Jag hade lagt ner några av Magnus hembakade chokladmuffins i söta rosaprickiga formar till fröknarna. (He he, formarna har jag köpt på Åhléns!)

Ingen av tjejerna hade ätit mellammål så vi körde till Max hamburgerrestaurang och åt. Där var det lite trist, rena byggarbetaplatsen... De hade brutit upp hela golvet och man fick äta i en barack de hade ställt upp. Jag frågade om karusellen de brukar ha där skulle komma tillbaka igen men det skulle den inte. Det var något med säkerheten, att man var tvungen att ha grindar för den. Men det skulle komma någon annat rolig leksak sa de. Trist att de tar bort karusellen, barnen gillade den. Mc Donalds är ju så tråkigt numera, de har ju knappt några leksaker inomhus längre.

Därefter körde vi till Biblioteket i stan. Är lite trött på vår lilla bibbla här i "byn". Känns som att det finns ett ganska litet utbud av barnböcker här. På bibblan dök Tuva ner i en stor "tyg-grop" och lekte med dockorna, Freja hittade en bok som hon satte sig och tittade i.

Vi fick tips om några roliga "ordentliga" kapitel-böcker. Vi har endel hemma men kände att vi behövde en "nytändning". Vi lånade bla Lasse-Majas detektivbyrå.

Hej och hå, lilltå!

1 kommentar:

  1. Oj bygger de om på Max, ja där ser man. Har inte varit där på ett tag men hoppas de satsar lite så barnen kan ha skoj där också så tjänar de nog mer på att. Oftast åker man ju dit för barnen skull.
    Spännande att se hur det blir när allt är klart.

    Skönt du mår bättre.
    Jag ska iväg med Emil den 5 nov så han får sprutan då tänkte jag. Lika bra det. sen får man se när en annan får ta, så dumt man ej kan göra det samtidigt som man ändå är iväg med barnen.

    Önskar er en trevlig dag!

    Kramar

    SvaraRadera