lördag, februari 06, 2010

Vi har "skajpat"


Jag vet inte om det stavas så, men jag tror det.

Efter badet i Tingsryd bjöd mamma på middag i Ronneby. Skönt att slippa göra middag. Vi fikade bara lite på äventyrsbadet. Mamma bjöd på gryta med stark korv och fläskfilé och potatis.

De har något i sin dator som heter "Skajp". Man kan prata och titta på den man pratar med i en webbkamera, tror jag det heter. Brorsan Patrik med fam har också "Skajp", så vi testade att prata med dem. Tyvärr såg de oss jättedåligt (kan ha att göra med att många var uppkopplade samtidigt), men vi såg dem jättebra! Häftigt! ;-) Vi fick se att lille goa J-Jo nu kan GÅ! Heja J-Jo, stora dagiskillen! :-)

Hej hopp!

5 kommentarer:

  1. skype ;)har inte testat själv men funderar på om man skulle kunna få med svärmödrarna/fäderna på det så att de kan se barnen mer än bara på foto och IRL 1-2 gånger om året med lite tur.

    Nähä fortsätta städa var det...

    SvaraRadera
  2. :-) Ha ha, ja, jag är ju inte engelskalärare som du! ;-)

    Har för mig att jag en annan gång frågade pappa hur det stavades, och han sa så här då. Men jag tänkte ju att det ju borde ha med "sky" att göra! ;-)

    Här väntar också städning... Har du en ledig dag i veckan eller är det 75 % på fem dagar? Jag har ju en ledig dag och 80 %.

    Ha det gött!
    Chri

    SvaraRadera
  3. Skype ja det är kul;-) Funnits ett tag, kanon för er som träffa släkten sällan.

    Ha en underbar söndag, Tuva välkommen hit i morrn om hon vill vågar o kan:-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag har valt att lägga mina 75% på fem dagar och då med en undervisningsfri dag eftersom det då innebär något kortare dagar för både hundar och barn.

    SvaraRadera
  5. Oj, vad har hänt med bloggen! Så tjusigt! Skrattade gott när jag läste om Prostens barnbarn. Ja, den är verkligen fortfarande populär, men det är mest den äldre generationen som frågar efter den...

    Kram/ Åsa F

    SvaraRadera