torsdag, februari 18, 2010

Karlshamn


Allt har gått jättebra idag i Kalshamn. Har träffat läkare och sköterskor och faktiskt även en annan tjej som också haft bröstcancer och som skulle göra någon form av rekonstruktionsoperation. De "samlar väl ihop" patienter med samma bakgrund. Hon skulle opereras dagen innan mig men vi kanske ses på avdelningen sedan.

Freja vaknade fem i fem i morse, och jag skulle upp fem. Hon kunde inte somna om när jag gick upp, så hon satte sig framför tv:n och tittade lite på OS (Barnkanalen börjar sända först halv sex). Jag gick och duschade och fixade håret och sminkade mig, först efter de vanliga morgonbestyren kom jag på att det ju var min födelsedag! ;-) Jag sa till Freja "det är ju min födelsedag idag!". Jag lämnade min stora skrutta framför tv:n tio i sex och gick till bussen.

Karlshamns sjukhus var himla "mysigt", det kändes "litet". Sköterskan vi frågade om vilken hiss vi skulle ta råkade vara samma sköterska vi skulle träffa uppe på mottagningen. Uppe på mottagningen var det så trevligt och välkomnande. Det bjöds på kaffe och liten kaka. Det smakade gott må ni tro, efter att ha varit uppe sedan kl fem! ;-)

Förmiddagen innehöll provtagningar, snack med sjuksköterska, plastikkirurgen, narkosläkaren och även en liten "shopping" i Emma-shopen, deras "personalbutik där även andra kan handla. ;-) Där köpte jag en jättefin röd- och vitrandig klänning/tunika (väldigt "Polarn&Pyret") för en del av födelsedagspengarna från mamma och pappa.

När vi var färdiga på sjukan var vi superhungriga. Först tänkte vi äta i restaurangen där, men vi tog bussen in till stan och åt den goda buffén på Gourmet Grön på Norra Piren vid högskolan.

Sen "gjorde vi stan" kan man säga. ;-) Mitt första ärende var viktigt, jag var inne på en speciell guldsmedsaffär och beställde en ny förlovningsring då jag tyvärr tappade min på julbordet på Gästis i Kristianopel. Denna affär har funnits i Karlskrona men tyvärr lagt ner. Men i Karlshamn fanns den! Snacka om tur att jag hade ärende dit! Sköterskan jag träffade på skukhuset rekommenderade mig att köpa en sport bh att ha efter operationen, så det bidde en SvegmarksLindex. Jag köpte även två par ursnygga jeans på Kappahl för mina födelsedagspengar. Och, OK då, erkänner! Det blev en munkjacka till Tuvan också... och mamma köpte också något till tjejerna som hon ville ge dem på söndag då de kommer för att fira mig.

Farmor och farfar hämtade barnen innan mellis idag, och Magnus opererades ju också under dagen. Magnus operation gick bra. Vi fick oss många goda skratt under middagen hos farmor och farfar då han bla berättade om hur de stoppade in tre gånger 25 centimeter gasbinda indrängt i bedövningmedel i näsan. Han sa att han förstår nu hur det måste kännas för Carl Einar Häckner att dra en kondom genom näsan! ;-)

Innan vi åkte hem mot vår lilla by åt vi Semlor och tittade på Anja Pärsson när hon åkte slalom. Det gick bra idag, inget otäckt fall som hon gjorde igår kväll! Huuu, jag blev riktigt rädd då jag såg henne falla igår. Jag tänkte bara "hon blir förlamad som Thomas Fogdö. :-( Verkar som att fallet såg värre ut än det var, tack och lov.

När vi kom hem fick jag min födelsedagspresent från Magnus (och barnen) som jag köpt (och slagit in) SJÄLV. ;-) Ha ha, det blir bäst så! Skämt och sido, det var ett täcke, och sådana är bäst att prova ut själv. Det var härligt, med "dunkänskla" (jag tål ej riktigt dun).

Må väl!

1 kommentar:

  1. Ett stort GRATTIS på din födelsedag (i efterskott). Låter som du hade en bra dag! :-)

    SvaraRadera