tisdag, februari 16, 2010

Idag har vi lufsat hem



Jag hämtade både Freja och Tuva innan mellis idag, så jag "mutade hem" barnen med lite goda Tom & Jerry kex. Det är inte lätt att gå hem på fastande mage. ;-)

Utanför tvätten i vår by hänger det ENORMA istappar. Vi plumsade in till huset och plockade ner jätteistappar. De är verkligen vackra, de tillkommer ju på samma sätt som droppstenar som finns i grottor mm. Jag har varit i Lummelunda grottorna på Gotland och i Agia Sofias grotta på Kreta och där finns såna vackra droppstenar. Jag försökte lära Freja ett nytt ord, "förgänlig". Dessa istappar är vackra, men de är inte för evigt, de är förgängliga.

Idag har Jenny, Ellens och Emmies mamma varit och lagt ett jättefint halsband i vår brevlåda. Tack jag blev såå glad! Har det på mig nu. Vi gjorde en liten "bytesaffär", jag och Jenny. ;-) ;-) Jag hade en extra burk barnvitaminer hemma som är som "gelegodis" och som jag skickade med Ellen hem igår. Emmie äter inte vilka vitaminer som helst, och vi kom och prata om det då jag var där och fikade sist. Jag berättade om dessa "godisvitaminer" och sa att jag hade en burk över som vi inte kommer "hinna" äta upp innan de går ut i okt.

Halsbandet jag fick köpte Jenny till sig själv för kanske två år sedan, då hon hade TVÅ döttrar. Nu har hon ju tre, och halsbandet "passar" alltså inte henne längre. Men jag har ju två döttrar - och fler blir det ju INTE, så jag tog tacksamt emot det. :-)

Nu är jag nyss hemkommen från jobbmöte, och som alltid uppe i varv. Detta kaffe, vad det ställer till. ;-) Behöver alltid sitta en stund och "varva ner" när jag kommer hem. Jag fick blommor av arbetskompisarna i för tidig födelsedagspresent. Jag är ju på inskrivningssamtal på sjukhuset i Karlshamn den dagen jag fyller.

Barnen och Magnus hade haft lugn mysig kväll ikväll. Freja och Tuva sov så gott när jag kom hem.

Blä och urk förresten! Nu går det magsjuka både på dagis och fritids igen... :-( Idag när jag hämtade Freja hade de skickat hem Sanna och en tjej till från fritids, och igår skickade de hem någon också. Freja (och Ellen) som lekte med Sanna igår! Fast som tur var lekte de mycket ute då.

Alltså nu är jag himla "ego", men jag FÅR inte bli sjuk till min operation nästa tor!!! Jag är som en idrottsman som laddar för en tävling. Skulle den inte bli av, ja då bryter jag ihop, det skulle bli en sån antiklimx för mig. :-( Håll tummarna för mig! Tjejerna är ju lediga hela sportlovet (de ska vara hos farmor farfar) så jag HOPPAS de lyckas hålla sig bort från smitta! ;-)

Må väl!

1 kommentar:

  1. Kul halsbandet kom till användning:-)

    Jag hinner få mitt komplett tills dopet, känns bra. Skall ha det då.

    Inga dåliga istappar, Ellen se dem från fönstret.
    Kram J

    SvaraRadera