onsdag, februari 10, 2010

Trött Tuva

Det bidde ingen gympa för Tuvan idag. Hon ville inte.

Farmor och farfar hämtade som vanligt på onsdagarna barnen på fritids resp dagis. Tuva hade längtat efter farmor under dagen sa hon. Redan i morse sa hon att hon hade velat vara med farmor hela dagen. ;-)

Freja hämtades av Helene och Karolina för färd till sin gympa. Jag var hemma till fem och hann därför skjutsa Tuva till sin gympa kl sex. Hon var så laddad för gympan här hemma. Väl där fick hon av sig overallen, men sedan ångrade hon sig... Hon började snyfta och sa att hon inte ville gympa idag utan hon ville hem. Jag försökte övertala henne, men det gick INTE. Vi satt en stund och tittade på när barnen började gympa, för att se om Tuva skulle ångra sig, men hon ville verkligen inte. Så vi körde hem. Förra ons skjutsade farfar henne och då var hon med en stund. Men hon krockade med ett barn då ville efter det hem. Hon ÄR ju hemskt trött på kvällarna...

När vi kom ut till bilen berättade hon varför hon inte ville vara med. Det är nya fröknar den här terminen! Jättegoa fröknar tycker jag! Mycket mer "barnvänliga" än förra terminen. Men Tuva känner sig nog inte riktigt bekväm med nya fröknar. Barn är ju vanemänniskor. ;-)

Vi får se om hon vill gå eller ej. Vi ska kanske skippa gympan den här terminen... Tuva är ju hemskt trött märker vi... :-( Ibland jämför vi med Freja i samma ålder, men det är ingen rättvis jämförelse, när Freja var fyra år var jag mammaledig och Freja gick 15 timmar per vecka på dagis. Tuva har ju ganska tuffa dagar...

Mamma och pappa minns ju mig när jag var liten. De ser mycket mig i Tuva, samma "eksemiga" hy, samma trötthet, samma ensamlek, mm. De tänker om hon har någon allegri eller dyl (som jag hade, plus astman). Men det TROR jag inte. Hon verkar tåla det mesta, och jag tycker eksemen är helt överkomliga, och astma har hon inte heller. Vi får väl se tiden an helt enkelt.

Freja kom hem nöjd från sin gympa. :-)

Må väl i snöyran (ha ha vilken vinter!)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar