lördag, februari 13, 2010

Ledsamt mail igår...


Sent igår kväll när jag kollade mailen hade jag fått ett från en på mailinglistan "Unga viktorior", den förening jag är med i, med unga kvinnor som drabbats av bröstcancer. Det är en "underförening" till den vanliga Blekinge Bröstcancerförening.

I mailet stod det att en av de mycket aktiva tjejena i föreningen hade dött i går... Jag visste att hon hade en spridd variant av cancern, men jag hade inte uppfattat att det var så illa. Men jag är ju - tyvärr- så sällan med på aktiviteter med Unga viktorior. Jag har varit med på 2-3 aktiviteter, plus att jag vill försöka sälja Rosa Bandet en dag i okt. Jag har fullt upp med barnen, familjen och alltid nya jobb (känns det som ibland!). Jobbar man på förskolor är det mycket kvällplaneringar mm.
De flesta som är med i föreningen har vuxna barn, eller barn i övre tonåren, vi är bara några som har yngre barn. Men, hua, det otäcka är att vi ju bara blir fler och fler i föreningen... Denna tjej heter Lotta och var i 40-årsåldern, med två tonårsfllickor har jag för mig... Jag minns Lotta som en tuff brud som alltid var glad och käck och med sån grym humor! Skojade ofta! Jag kände mig välkommen i föreningen av henne.

Vi stannade och snackade några gånger när jag mötte henne på stan jag fick sånt "beröm" av henne för den artikel jag skrivit om min "bröstcancer-resa" och som var med i BLT för ett och ett havt år sedan.

Mina tankar går till Lottas flickor och Lottas föräldrar. Usch, att förlora sin mamma i de känsliga tonåren! :-( Och barn ska inte dö före sina föräldrar!
Ta hand om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar