måndag, februari 15, 2010

Överraskning

Helene, Karolinas mamma, ringde efter lunch för att se om jag var hemma. Hon sa att hon hade en grej till mig.

Hon hade köpt en gul-orange Våreld i en fin prickig kruka! Hon hade sett den nere i blomsteraffären och tänkt att det var ju bara Christina. Hon sa det var en för tidig födelsedagsblomma till mig. Ååå, vad glad jag blev, det värmde. :-)

Ellen hängde med Freja hem efter skolan idag. Tuva ville också leka när vi kom hem och lägligt stod mamman i grannvillan på sin uppfart. Tuva frågade om hon fick leka med hennes flickor, Alicia och Meja (de lekte mycket här i somras och höstas). Meja, lilltjejen hade lunginflammation (stackaren!) men Alicia kom in en stund. Men alltså, det funkade inte idag. Alicia ville inte leka något som Tuva förslog, tillslut blev det allmän jaga-runt-i-huset lek som tyvärr slutade med att Alicia gjorde sig illa. Jag sa ändå flera gånger att de INTE skulle springa runt, vår lilla övervåning är inte anpassad till sån lek.

Efter det ville Alicia gå hem... Tuva blev sååå ledsen, hon VILLE ju leka med någon sa hon! :-( Men jag sa att det funkade ju inte idag, men Tuva var lika ledsen för det... Inte lätt...

Nu kom Sanna hit. Freja, Ellen, Sanna och Tuva leker nu. Lycka för Tuva! ;-) Nette skulle skjutsa Manda till gympan och Sanna ville hellre leka med Freja. De kom insvängande på vår uppfart i ny fin blå Mazda. ;-)

Mamma är ledig på måndagar. Hon hade varit på Mairo i Ronneby (de bor jättenära Mairo) och köpt gardintyg till en hissgardin hon ska sy till Frejas rum. Jag gav mamma fria händer till gardintyg till Freja. Freja ska få den i födelsedagspresent. Tuva ska då få överta den gardin Freja har nu. Det är en jättefin hisgardin av ett Sandberg-tyg. Tuva har nu en hissgardin av tyget med massa djur på som Karin Mannerstål designade för Mairo för några år sedan.

Mamma hade även hittat ett annat fint tyg. Hon tänkte på vårt kök, så hon köpte det på vinst och förlust. Gillar jag det så gillar jag det. Det var rea på Mairo nämligen. ;-) Mamma är ju inte så "haj" på mobiltelefoner direkt. Hon hade lyckats ta ett fint kort på tyget, men hon lyckades inte skicka det i mms till mig. Typiskt mamma. ;-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar