tisdag, februari 23, 2010

Förkylt...

Detta blir ett trist blogginlägg.

Jag blev själv mer förkyld under natten till måndagen. Så den lediga måndag jag skulle ha med barnen och eventuellt hitta på något, gick till att vara hemma och kurera mig! ;-) Det var vila vila vila. Kör en nässprayskur vilket jag inte brukar när jag är förkyld, men tänkte att nu är det nog befogat... ;-) Äter även Strepsils, som är någon typ av halstablett med lite bakteriedödande effekt. Ja som ni ser gör jag ALLT för att bli frisk! ;-)

Tjejerna lekte med Sanna igår. Nette kom ner på en snabb kaffe och tårta. Vi hade kvar sedan söndagen. Mockarutorna föll Sanna i smaken.

Jag har sjukskrivit mig idag och ons, och sen ska ju operationen ske på tor - det hoppas jag verkligen den gör!!! Jag har ju inte någon feber, men jag har ont i halsen och är väldigt täppt i näsan. Jag har ju dessutom min astma, så jag hoppas VERKLIGEN de vågar söva mig på tor.

Älsklingarna Freja och Tuva är hos farmor och farfar idag. De skulle till Marinmuseum, det var "Sportlovskul" där. Tanken var att jag skulle ha mött upp dem där när jag slutade kvart över ett, men nu är jag ju hemma.

Tjejerna ska vara med farmor och farfar hela veckan, det de har planerat är Marinmuseum och så Kreativum på torsdag. Vi kommer med andra ord att vara i Karlshamn hela fam på torsdag, men på olika ställen! ;-) De andra dagarna ska de ta det lugnt (tjejerna ÄLSKAR tex att spela vanliga sällskapsspel), inte aktiviteter varje dag. ;-)

Tjejerna ska sova hos farmor och farfar natten till torsdag. Magnus ska ju skjutasa mig jättetidigt till Karlshamn, skönt att slippa dra upp dem så snor-tidigt. ;-)

Må väl! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar