tisdag, mars 30, 2010

Överraskad Freja!

Jag måsta bara berätta om en mysig händelse idag! Jag har "överraskat" Freja.

På morgonen när Magnus lämnade Freja på fritids berättade personalen att hela fritids skulle till stan och gå på Marinmmuseum och äta på Mc Donalds. Freja blev jätteglad! Magnus ringde mig och sa att hade sagt att de beräknade vara hemma i byn lite efter tre.

Jag slutar kvart över ett på tisdagar, men har alltid mycket planering att göra, så jag brukar sitta med lite planering då. Jag misstänkte att Freja skulle åka hem med den bussen som kommer till Lyckeby kvart i tre, så jag planerade att ta den.

Och det stämde, visst satt Freja med fritidskompisarna på den bussen! Min gullunge, vad glad hon blev av att se mig! Hon är ju i den åldern då hon fortfarande är "stolt" över lilla mamma! ;-) De hade haft en toppendag. Detta är första gången Freja "gör" något stort med fritids, jag vet tex att i somras var de på leklandet, men då var Freja ledig.

Nu är deras Hallo Kitty-väskor packade. De kommer garanterat att få några toppendagar med farmor och farfar i stugan! :-) Vi ses ju på fredag igen! Och Magnus och jag får lite lugnt hemma, det är inte helt fel. Ladda batterierna kallas det. ;-) Magnus ska ta sushi med hem på torsdag. Vi gåt inte ut och äter, utan vi tar det så enkelt. Magnus vill jobba med hallen. Och jag vill ha den färdig! ;-)

Ikväll när Tuva och jag läste godnattsagan blev jag lite full i skratt. Jag läste en enkel bok som Freja hade läst för Tuva bara en stund tidigare. Pinos 1 2 3 hette den. Jag missade en liten kommentar Pino gör i boken, men då pekade Tuva och sa att det måste jag också läsa. Men hon visste redan vad det stod (det stod snyft) för det hade Freja läst för henne.

Jag har läst en rymdbok för Freja ikväll som för MIG, var hyfsat lättläst. ;-) Det var Figges Kundskapsklubb - Rymden. JAG hängde med, och Freja hängde med, det var riktigt faccinerande läsning! :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar