måndag, mars 29, 2010

Mysdag!

Ledig måndag, och påsklov!!! :-)

Vi (läs Christina) sov till åtta idag. Tjejerna var uppe tidigare. När jag hade gått upp fixade vi frukost. Jag kokade faktiskt ägg idag, tyckte det passade första dagen på påsklovet. När inte tjejerna såg det "pyntade" jag upp äggen med lite ögon och näbb. Detta härliga tips fick jag av min goa arbetskompis Anette, på gamla jobbet. Jag gjorde på samma sätt förra året, fast då på påskdagen.

Tandkäkaren idag med Tuva gick jättebra! Hon var så duktig och gapade så bra. Ha ha, jag minns första gången hon var hos tandläkaren (gissar hon var två år), då vägrade lillstumpan öppna munnen! Hon tittade då frågande på tandsköterskan och såg ut att undra varför hon skulle öppna munnen för henne! ;-)

Efter tandis körde vi hem och jag gjorde kycklingryta med red curry paste, och oj vad god den blev! Barnen åt jättebra, vilket gladde mig. De är himla dåliga på mat nämligen...

Efter maten började tjejerna leka med varandra, vilket också glädjer mig! Jag fick avbryta dem, för att vi skulle köra mot stan. Första anhalt var mitt gamla jobb. De var alla ute på gården när vi kom, så vi klädde på oss och gick ut till dem alla. Det var såååå kul att vara där igen! :-) När de skulle gå in körde vi till mormor och morfar i affären och fick där mellanmål. Vi hade tur så vi hann hänga med morfar till Hemköp och barnen kunde välja "fikabröd", att äta efter mellanmålsmackan. Freja valde en munk med choklad och strössel på, Tuvas munk hade rosa glasyr och strössel på. ;-) Mormor och morfar delade på ett Winerbröd, jag åt ett vaniljhjärta.

Mormor hade fixat så söta små plåtburkar med lite smått och gott i, till påsk till tjejerna. De fick öppna dem nu, så fick mormor vara med. Det låg bla söta sommarlinnen från Name It i.

Det passade så bra så vi kunde hämta upp Magnus på jobbet kl fyra och köra hem. Vi har haft en mysig dag! Känns skönt att man haft det då tjejerna ska med farmor och farfar till stugan på onsdag. :-)

Nu sitter jag här, och Magnus har mystid med tjejerna, och ser på filmen Alvin & gänget. Jag hör dem skratta nerifrån källaren! :-)

Ha det så bra! :-)

PS. Skulle ha lagt in bilder på de fina äggen, men det funkar inte att lägga in bilder här i blogger idag... :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar