fredag, mars 26, 2010

Fredag!

Nu har jag jobbat en hel arbetsvecka och det har gått bra måste jag säga. Är i princip så rörlig som jag annars brukar vara. Dock inte på natten, jag ligger fortfarande bara på rygg, känns inte bekvämt att ligga varken på sidan eller rygg. Saknar att kunna röra mig i sängen. :-(

Idag hade Freja påskfest i skolan och alla barn fick vara påskutklädda om de ville. Jag blev lite ledsen och bestört när jag fick höra att bara ca fyra-fem av tjejerna i klassen var utklädda! Är det "töntigt" nuförtiden eller? När jag var åtta år för 27 år sedan var det ju superkul att få klä ut sig till påskkärring! :-)

Men idag är det kanske tuffare att gå på skoldisco och sminka sig? Jag blev bestört på sista skoldiscot Freja var på för några veckor sedan, då några tjejer i klassen hade rejält med smink, t o m mascara! De är ju så söta/vackra som de är, dessa små-stora sju-åtta åringa tjejer! :-) Sen att de kan gilla att ha lite färg i håret eller våffla håret och kanske ha lite läppglans etc, det kan väl gå, det känns oskyldigt tycker jag.

Freja fick en sminklåda i julklapp för något år sedan, men ENBART för att sminka sig när hon leker och har kompisar här. Hon vet vad som gäller, och jag tror ju det är bra att de får "testa" hemma, ja så att de "lär" sig. För jag inser ju att den dagen Freja VILL sminka sig till ett dicso kommer att komma någon gång! ;-)

Idag följde Freja med Ellen hem när skolan slutade. De hade bla påskpysslat supersöta "prinsesskycklingar" från Panduro. Kl 17.30 var det 8-årskalas/disco hos klasskompisen Wilma och dit skjustade Ellens mamma Jenny. Hon fixade till dem till kalaset med lite nagellack och hårfärg mm. :-) Sedan hämtade vi halv åtta när det var slut. Då körde vi raka vägen till Sanna, som TYVÄRR hade kalas samma tid!!! :-(

Jag kan tala om att det var ledsna miner och tandagnisslan när Freja fick inbjudningskortet till Sanna här om dagen, hon ville ju gå på BÅDA kalasen!!! Vi hade tackat ja till Wilma först, så det var inget snack om den saken, det var till Wimla hon skulle. Och hon ville ju till BÅDA! Vilka bekymmer för en sjuåring va? ;-) Man vill ju lära dem lite "vett och etikett". ;-) Men vi gick bort med presenten till Sanna i alla fall, och Freja fick en godispåse där också! ;-)

Ellen och Freja var sååå nöjda med Wilmas kalas/disco. De hade bla dansat och ätit hamburgare och pommes. Alla var så rosiga om kinderna av alla upptåg. :-)

Förresten jag vaknade i förrgår natt vid fyra-tiden av att någon satt lutad över mig, och klappade mig på kinden, och det var Tuva! Bara så där! Jag frågade om hon var kissig (hon har precis slutat med blöja på natten) men hon sa nej och så somnade vi om igen. :-)

Må väl!

2 kommentarer:

  1. Kul att Freja var nöjd med em;-) Dem hade jätte kul. Pysslade själva, Ellen visste ju hur man gjorde så jag fick ej visa lr störa..
    Dem är för söta våra tjejer:-p

    Trevlig lördag.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Roligt att höra att det gick så bra på jobbet. Jag håller med om att det ska vara så tufft och coolt bland barnen i dag. Man ska helst vara som en tonåring när man går på lågstadiet och jag tycker att det är tragiskt. Tonåring och vuxen blir man ju ändå. Nej, alla borde vara som Pippi Långstrump, våga vara sig själv och ha sin egen stil.
    Ha nu en riktigt härlig påsk.
    Kramar från..Anette

    SvaraRadera