måndag, mars 22, 2010

Vanlig ledig måndag igen


Idag har jag inte haft Tuvan eller Freja på dagis eller fritids. Jag är ju inte sjukskriven längre. Freja hängde med klasskompisen Saga hem efter skolan, och Tuva och jag fick besök av Jenny och bäbisen Elvira 4 månader.

Tuva och jag hann baka en kladdkaka innan de kom och hade med frallor, och vaniljsås att ha till kladkakan.

Det var trevligt att "prata bort" några timmar. Tuva lekte på själv som vanligt. Emellanåt "lekte" hon lite med Elvira, eller "Elevira" som hon säger. Tuva fick sitta med henne i knät i soffan - lyckan var uppnådd. :-) Till vår familj kommer det ju ingen mer bäbis, så det gäller att "låna" så mycket man bara kan, det gäller både mig själv men även barnen! ;-) Men jag tycker det räcker sååå gott och väl att "låna", då får man det "göttaste". Idag kunde jag dock inte "avlasta" Jenny och ta Elvira, jag vågar inte bära ännu.

Elvira låg en bra stund på en filt på golvet i köket, med en kudde bakom huvudet, så hon "hade lite koll" på var mamma var. Tuva kom med gosedjur till henne emellanåt! ;-)

När de hade åkt plockade jag undan lite i köket och Tuva lekte i vardagsrummet. Plötsligt hörde jag henne prata med sig själv i vardagsrummet "den luktar Elevira". Jag tittade med ett getöga in i vardagsrummet och såg då henne lukta på kudden som Elvira hade legat på! Efter en stund hörde jag henne igen "mmm, den luktar mums". Hon är ju för skön!

På eftermiddagen promenerade vi till "byn" för att hämta Freja hos Saga. Magnus hade bilen idag, det gäller att ge och ta. Jag har den ändå mest. :-) Men det var faktiskt jobbigt att gå med Tuva i vagn, det spände som 17 i bröstet... Tuva fick gå långa sträckor. Vilket hon i och för sig ska, men jag tänker ju på hur det egentligen ska gå på jobbet imorgon... Vi har tunga tvillingvagnar... Faktum är ju att arbetskamraterna får dra ett tyngre lass... Men det är så det nya sjukskrivnings-systemet fungerar, och jag kan tycka att det inte känns helt rätt, den sjuke blir ju då lätt en "belastning" för arbetskamraterna. Nu säger jag inte att det är så det komme att bli för mig, men rent krasst är det så systemet fungerar. :-(

Nu ska jag gå och sova min skönhetssömn, har öppningen imorgon så jag ska upp i svinottan!

Må väl!

1 kommentar:

  1. Så söta:-p Ohh kolla in stolta Tuva. Härligt!
    Men Elviras öra se kul ut, vikt liksom ha ha..

    Hoppas det funkar på jobbet i morrn.
    Styrkekramar J

    SvaraRadera